سرپرست پلیس فتا استان گلستان:
سرپرست پلیس فتا استان گلستان از تهیه و تدوین طرح مشارکت در پیشگیری اجتماعی از جرائم و آسیب های فضای مجازی استان خبر داد و گفت: وظایف 23 نهاد در این طرح مشخص و تبیین شده است.
کد خبر: ۳۴۹۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲ 27 December 2016
 سرپرست پلیس فتا استان گلستان از تهیه و تدوین طرح مشارکت در پیشگیری اجتماعی از جرائم و آسیب های فضای مجازی استان خبر داد و گفت: وظایف 23 نهاد در این طرح مشخص و تبیین شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا سروان وحید صاحبکاران شامگاه دوشنبه در نشست کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر گرگان، اظهار داشت: این طرح ازسوی پلیس فتا تهیه و تکمیل به استانداری ارسال شد و اجرای آن نقش موثری در مدیریت فضای مجازی و کاهش جرائم این حوزه خواهد داشت.
وی؛ مهمترین جرایم فضای مجازی کشور و استان را در حوزه برداشت غیرمجاز از حساب های بانکی، هتک حیثیت، نشر اکاذیب، تهدید و اخاذی، مزاحمت در محیط اینترنت و جرائم علیه ارزش های اسلامی، عفت و اخلاق عمومی و همچنین جاسوسی طبقه بندی و بیان کرد. 
صاحبکاران گفت: در 9 ماهه اول سال 95 مجموع جرائم رایانه ای که منجر به تشکیل پرونده شده نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش بیش از 90درصدی داشته و در مجموع پرونده ها 82 درصد موارد متهمین به مراجع قضایی معرفی و به قرار تامین منجر شده است.
به گفته وی؛ 8 درصد به سبب خویشاوند بودن طرفین دعوا به رضایت منتهی شد و حدود 10 درصد متهمین شناسایی شده اند.
سرپرست پلیس فتا گلستان افزود: بیش از 85 درصد متهمین جرائم حوزه رایانه ای و اینترنتی را آقایان و مابقی مربوط به بانوان بوده و 88 درصد را افراد بیکار مرتکب شده اند و در حدود 60 درصد متهمین در رده سنی 25 تا 39 سال قرار دارند.
وی در ادامه به مقایسه درصد نوع پرونده های تشکیل شده در 9ماه اول سال گذشته با مدت مشابه امسال پرداخت و گفت: برداشت غیر مجاز از حساب های بانکی حدود 5 درصد کاهش داشته و بیشترین افزایش در جرائم غیر فرهنگی و غیر اخلاقی بوده است.
سروان صاحبکاران به 26500 ساعت آموزش در این حوزه نیز اشاره کرد و افزود: سی دی و بروشورهای زیادی در جهت اطلاع رسانی و آموزش استفاده صحیح از فضای مجازی نیز تهیه و توزیع شده است.
وی با بیان نمونه هایی از جرائم صورت گرفته در این حوزه گفت: دستگیری گردانندگان کانالی که به معرفی افراد شرور می پرداخت، دستگیری مدیر آتلیه غیر مجاز با دسترسی به 170 هزار عکس و یکهزار حلقه فیلم، فردی که از بانوان شرق استان اخاذی می کرد و همچنین برداشت کنندگان غیر مجاز پول از حساب سایر اشخاص از آن جمله هستند.
صاحبکاران به نمونه های دیگری همچون شناسایی و دستگیری فردی که اقدام به جاسوسی برای بیگانگان می کرد و نیز شناسایی تعدادی از افراد در خصوص نشر شیطان پرستی اشاره کرد و افزود: این افراد نیز دستگیر شدند.
همچنین در این جلسه تعدادی از مشاورین جوان ادارات کل استان گلستان و جمعی از اعضای سمن های مردمی فعال در این حوزه دغدغه ها و مسائل خود را بیان کردند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار