فردي که با ايجاد وبلاگ آموزش شروع به آموزش روشهاي هک در فضاي مجازي نموده بود شناسايي شد.
کد خبر: ۳۶۹۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۵ 20 May 2015

به گزارش خبرنگار ما ؛  رئيس پليس فتا استان آذربايجان شرقي در تشريح اين خبر اظهار داشت: برابر رصد و پايش فضاي مجازي در جهت شناسايي و برخورد با سايت ها و صفحات حاوي محتوي مجرمانه برابر قانون جرائم رايانه‌اي، يک مورد وبلاگ که در آن اقدام به انتشار و آموزش روشهاي هک مي‌کرد، شناسايي شد.

سرهنگ محمد قاسملو تصريح کرد: با هماهنگي مقام قضايي اقدامات اوليه جهت شناسايي کاربر متخلف معمول و با استفاده از مهندسي اجتماعي و شگرد هاي پليسي تماس هاي اينترنتي هويت اينترنتي متهم بدست آمده و با استفاده از شگردهاي خاص پليسي متهم دستگير و به اين پليس انتقال گرديد.

اين مقام انتظامي افرود: متهم در بازجويي ها اعلام داشت که از روي کنجکاوي نسبت به برداشت مطالب از سايت هاي ديگر نموده و آنها را در وبلاگ آموزشي خود منتشر نموده ام که پرونده جهت سير مراحل قضايي تحويل دادسرا گرديد.

رئيس پليس فتا آذربايجان شرقي در پايان خاطرنشان کرد: به همه‌ي کاربران توصيه مي‌شود به هيچ وجه از روي سرگرمي اقدام به استفاده و بهره‌برداري از مطالب موجود در صفحات اينترنت ننمايند و قبل از بهره برداري از آن مطالب صحت و سقم، قانوني بودن، و... آن را بررسي و سپس اقدام به انتشار و درج آن در سايت‌ها و صفحات خود نمايند تا مورد خاص قانوني براي آنان پيش نيايد. انتشار برخي از تصاوير و مطالب در فضاي مجازي غير قانوني و خلاف مي‌باشد و لازم است براساس قانون با اين موارد برخورد شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :