پیاده‌روی بزرگ خانوادگی همزمان با میلاد حضرت زینب (س) و سی و هشتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با حضور شهردار صدرا، رئیس شورای اسلامی صدرا و حضور گسترده و پرشور مردم در فاز دوم شهر جدید صدرا برگزار شد.
کد خبر: ۳۷۱۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۵ 04 February 2017
​پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در فاز دوم شهر صدرا برگزار شد
تابناک فارس به نقل از برنا:پیاده‌روی بزرگ خانوادگی همزمان با میلاد حضرت زینب (س) و سی و هشتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با حضور شهردار صدرا، رئیس شورای اسلامی صدرا و حضور گسترده و پرشور مردم در فاز دوم شهر جدید صدرا برگزار شد.
پس از پایان برنامه پیاده‌روی که با سرودهای حماسی و انقلابی به مناسبت دهه فجر همراه بود، مردم در مسجد حضرت امام حسین (ع) واقع در صدرا تجمع کردند و برخی مشکلات فاز دوم شهر جدید صدرا در حضور شهردار و رئیس شورای شهر مطرح شد.
به گفته مردم، نبود وسایل حمل و نقل عمومی، عدم دسترسی مردم به مراکز درمانی، نبود فضای سبز، نبود بوستان و پارک محله‌ای، وضعیت نامناسب ورودی دوم شهر صدرا از سمت جاده دوکوهک و همچنین وضعیت نامناسب میدان فرهنگ واقع در فاز دوم صدرا، کمبود مدرسه، وضعیت نامناسب عمرانی مسجد و غیره مهم‌ترین مشکلات این منطقه است.
عباس ملک‌زاده، شهردار صدرا، که در مراسم پیاده‌روی حضور داشت در جمع مردم از برخی کارشکنی‌ها در راستای بهبود وضعیت عمرانی صدرا گلایه کرد و گفت: به زودی در فاز دوم صدرا یک بوستان محله‌ای و همچنین بازارچه میوه و تره‌بار ایجاد می‌شود.
وی صحبت‌های مردم مبنی بر اینکه اتوبوس‌هایی که در گذشته مردم را به صدرا منتقل می‌کردند دیگر خدمات ارائه نمی‌دهند را تایید کرد و افزود: این اتوبوس‌ها زیر مجموعه ناوگان حمل و نقل شهری شهرداری شیراز بوده است که به صورت آزمایشی خدمات ارائه کرده است.
شهردار صدرا با بیان اینکه پیگیری‌های لازم برای برطرف شدن این مشکل انجام می‌شود اظهار کرد: در بحث حمل ونقل، شهرداری صدرا باید این نکته را مورد توجه قرار دهد که بخش عمده ساکنان صدرا در شیراز فعالیت دارند.
ملک‌زاده با اشاره به اینکه حمل و نقل عمومی صدرا در ابتدای بنیان این شهر به عهده شهرداری شیراز بود اما اکنون به شهرداری صدرا محول شده است تصریح کرد: همین امر سبب قطع همکاری این دو نهاد شده و مشکلاتی را به همراه داشته است.
وی ابراز امیدواری کرد که شهر صدرا با همکاری شهرداری شیراز که در مدیریت شهری صاحب تجربه است و همچنین با حمایت مسئولان استان به مکانی بسیار مناسب برای زندگی مردم تبدیل شود.
اطاعت‌پور، رئیس شورای اسلامی شهر صدرا، نیز در این آئین از برگزارکنندگان برنامه پیاده‌روی و همچنین از مجموعه شهرداری و شورای شهر صدرا تقدیر و تشکر کرد و گفت: برنامه‌هایی که با مشارکت مردم و با حضور مردم برگزار می‌شود باید استمرار پیدا کند.
وی از حضور نمایندگان شیراز در شهر صدرا در هفته پیش رو خبر داد و اظهار کرد: مشکلات صدرا با حضور نمایندگان مردم در مجلس مطرح و بررسی می‌شود تا راهکارهای لازم اخذ و درخواست‌های مردم عملیاتی شود.
رئیس شورای اسلامی شهر صدرا با اشاره به اینکه 55 مورد از نیازهای شهر صدرا با نظرسنجی انجام شده از مردم اقتباس شده است که حداقل 10 مورد از آنها در اولویت قرار دارد تصریح کرد: بخش عمده این درخواست‌ها مربوط به پروژه‌های عمرانی و برنامه‌های آینده شهر است.
اطاعت‌پور با بیان اینکه پیگیری مشکلات فاز دوم توسط هیئت امنای مسجد امام حسین (ع) و همچنین اهالی ساکن در این منطقه بسیار ارزشمند است عنوان کرد: ایجاد فضای سبز، بهبود وضعیت عمرانی مسجد، آسفالت معابر، ایجاد فضای سبز، بوستان و پارک‌های محله‌ای در اولویت برنامه‌های شهرداری صدرا قرار دارد.
وی به تصویب مصوبه‌ای در شورای شهر صدرا مبنی بر حمایت از سرمایه‌گذاران بخش دولتی و خصوصی در حوزه درمانی اشاره و خاطرنشان کرد: براساس این مصوبه، شهرداری موظف است در صدور پروانه، اخذ عوارض و هموار کردن مسیر، اهدای زمین و غیره همکاری لازم را با سرمایه‌گذاران داشته باشد.
رئیس شورای اسلامی شهر صدرا با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون زمینه ساخت سه مرکز جامع بهداشتی و درمانی در صدرا فراهم شده است افزود: یک مورد در فاز یک و دو مورد در فاز دوم قرار دارد که عملیات اجرایی ساخت دو مورد آغاز شده است.
اطاعت‌پور همچنین به انعقاد تفاهم‌نامه میان شهرداری صدرا و شرکت عمران صدرا اشاره کرد و گفت: براساس این تفاهم نامه، شرکت عمران صدرا مکلف است 100 میلیارد تومان پول یا زمین در اختیار شهرداری صدرا قرار دهد تا شهرداری بتواند زیرساخت‌های شهر را محقق کند.
به گفته وی شرکت عمران صدرا این مبلغ را در اختیار ندارد و قرار است زمین در اختیار شهرداری قرار دهد که اگر این موضوع تا هفته آینده انجام شود تا کمتر از یک سال دیگر فاز یک و دو صدرا تغییر زیادی خواهد کرد.
بنابر این گزارش، در پایان این برنامه جوایزی ارزنده به قید قرعه‌کشی به شهروندان اهدا شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار