روزنامه افسانه چاپ شیراز روز پنجشنبه در یادداشتی به فراز و نشیب های ساخت باغ موزه مشاهیر در مجاورت آرامگاه حافظ در شیراز پرداخته است.
کد خبر: ۳۷۶۳۸
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰ 21 May 2015
تابناک فارس:روزنامه افسانه در مطلبی به قلم ' فرزاد وثوقی' نوشت: شاید چهاردهم اردیبهشت 94 بود که یکی از اعضای شورای شهرشیراز خبر کوچک شدن باغ موزه مشاهیر شیراز را عنوان کرد. درحقیقت این موزه در شمار پروژه های کشدار استان قلمداد می شود که از روز اول بدون تفکردر تامین اعتبارات لازم کلید خورد.

این روزها اولویت اجرا با پروژه های تاریخ گذشته است. دولتی ها قصد ندارند پروژه جدیدی را شروع کنند. این درحالی است که اختصاص اعتبارات (احتمالی) نیز نصیب پروژهای 80 درصد به بالا می شود.

باغ موزه مشاهیر از پروژه های نخ نمای استان است. شاید اگر از نمایندگان شیراز در مجلس شورای اسلامی نیزسوال شود، تا این لحظه اطلاعات چندانی در دست نداشته باشند و بیشتر به فکر برکناری و یا ابقای مدیران اجرایی هستند تا گرفتن اعتبار برای پروژه های عمرانی وتوسعه استان !؟

بنظر می رسد مسوولین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز اهتمام لازم برای دریافت اعتبارات ساخت این مجموعه را نداشته اند.

مجموعه ای با مساحت 9 هزارو 900متر مربع در دستور کار قرار گرفته است که با توجه به نبود اعتبارات به صورت فاز بندی در حال حرکت لاک پشتی است و شاید در خلال اجرای فاز به فاز یکی از فازها نیز حذف شود! این در حالی است که اطلاعات و اخبار درستی نیز از این حوزه منتشر نمی شود و مدیران دستگاه های اجرای عادت کرده اند با برگزاری نشست های خبری، اطلاعاتی را منتشر کنند که خودشان تمایل دارند.

با گذشت سال ها از اجرای این پروژه نیمه تمام، اما عضو شورای شهر شیراز تلنگری بر پرونده خاک گرفته آن وارد کرد.

در بیست ودوم اردیبهشت 94 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس نیز در واکنش به این خبر اعلام کرد، باغ موزه مشاهیرکوچک نمی شود و در حال حاضر با توجه به نبود اعتبارات بصورت فاز بندی در حالا اجرا است.

او معتقد است پیوست دیگر طرح های بزرگ به این پروژه باعث شد اعتبارات لازم را کسب نکند و البته کسی هم به فکر تامین اعتبارات آن نبوده است. او فاز بندی پروژه را به معنی اولویت بخشی هزینه ها دانست نه حذف یکی از فازها.

اما باید دید چه کسی می تواند برای دریافت اعتبارات به پایتخت نشینان فشار وارد کند؟ چه کسی باید اطلاعات لازم را در اختیارنمایندگان مجلس قرار دهد و آنان را مجاب کند بیشتر به پروژه های عمرانی توجه کنند.

اگر کمیته پیگیری مصوبات طرح های بزرگ وجود داشته باشد، باید بتوانیم به طرق لازم از نمایندگان و نمایندگان از وزرای مربوطه مطالبه گری لحظه به لحظه داشته باشند. تا اینکه یک نماینده فقط و فقط در فکر بخشی نگری در حوزه انتخابیه خود باشد.

عقب افتادگی فارس از گذشته تاکنون ادامه دارد!؟ توجه به مقوله های فرهنگی اندک و گاهی چالش برانگیز است.

هر چند این روزها مسوولین استان در فکر اعتبار رسانی به پروژهای تاریخ گذشته هستند اما باید دید با چالش تغییر مدیران کل و تغییر در سطوح معاونین باز هم روند آغاز شده با کندی همراه خواهد شد. چه اینکه عدم ثبات در نظام مدیریتی مهمترین شاخصه عقب افتادگی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار