رئیس کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح کرد:
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: توجه به ملاحظات سیاسی، اقتصادی، زیست محیطی و امنیتی بر اساس آموزه های دین مبین اسلام، لازمه تصمیم گیری است.
کد خبر: ۳۹۰۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵ 07 March 2017
حسن بنیانیان بعدازظهر سه شنبه در نشست تخصصی تبیین پیوست فرهنگی و اقتصاد مقاومتی در بجنورد اظهار کرد: تاکیدات مقام معظم رهبری در این حوزه، لزوم ایجاد نظام پیوست نگاری فرهنگی وتبیین مفهوم عینی مدیریت راهبردی پیشرفت در جامعه اسلامی را ایجاب می کند.

بنیانیان با اشاره به نقش مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرایی در پیشرفت فرهنگی، عنوان کرد: رعایت پیوست نگاری فرهنگی زمینه ساز تحقق تمدن اسلامی و پیشرفت در جامعه اسلامی است.

وی لوازم ایجاد نظام پیوست نگاری فرهنگی در ساختار اجرایی را قانون نویسی، گفتمان سازی، نیروسازی، تولید ادبیات و الگو سازی و تشکل سازی برشمرد.

وی با اشاره به حرکت سازمان یافته دشمنان ایران اسلامی در زمینه تهاجم فرهنگی، بیان کرد: نهاد خانواده در معرض هدف تهاجم فرهنگی دشمنان قرار دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: توسعه نیافتگی اولین مسئله در حوزه فرهنگ است که رعایت درست پیوست فرهنگی، بسیاری از معضلات کشور را حل خواهد کرد.

بنیانیان با تاکید بر اینکه حوزه فرهنگ نیازمند جامع نگری و نگرش سیستمی است، اظهار کرد: باید در این زمینه تخصص های مهندسی، اجتماعی، پزشکی و فرهنگ به صورت جداگانه مدیریت شود.

وی لزوم ایجاد هم افزایی در ادارات را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: ترویج اندیشه های اسلامی و انسانی علاوه بر توسعه اقتصادی، ابعاد فرهنگی، سیاسی و محیط زیست را نیز بهبود می بخشد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار