آنچه که در خطبه های نماز جمعه این هفته استان بیان شد:
خطیبان جمعه استان ، امروز در سخنان نماز جمعه ، به مهمترین مسائل روز جامعه پرداختند که البته عملکرد دولت مهمترین سیبل بود که در این خصوص با انتقاد از عملکرد دولت اعلام شد ، دولت عملا اقتصاد و معیشت مردم را رها کرده و به فکر انتخابات دو ماه دیگر است.
کد خبر: ۳۹۲۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۷ 10 March 2017
خطیبان جمعه استان ، امروز در سخنان نماز جمعه ، به مهمترین مسائل روز جامعه پرداختند که البته عملکرد دولت مهمترین سیبل بود . در این خصوص با انتقاد از عملکرد دولت اعلام شد ، دولت عملا اقتصاد و معیشت مردم را رها کرده و به فکر انتخابات دو ماه دیگر است.
در خطبه های نماز جمعه ی این هفته استان ، موضوعات سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی ، مورد توجه بود اما عمده تیترهای سایت ها و خبرگزاری های استان به موضوعات سیاسی مطرح شده توسط خطبای جمعه ، اختصاص داشت.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ،یکی از صریح ترین مواضع انتقادی را امام جمعه قلعه رئیسی نسبت به عملکرد دولت داشت. هر چند حجت الاسلام صلواتی طبق روال همیشگی به موضوعات فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی منطقه ی قلعه رئیسی از جمله ، سالروز وفات حضرت ام البنین(س) و روز بزرگداشت شهدا و تاسیس بنیاد شهید،تغییر دربنیاد شهید،سرقت‌ها در منطقه کوشک ،پرداخت اما نوک پیکان انتقادات خود را متوجه دولت کرد.
 دولت انقلابی به نهادهای انقلابی هجمه نمی کند/این کلید دیگر نمی تواند قفل‌ها را باز کند
صلواتی در ادامه با بیان اینکه امروز کشور و مردم ما از ناکارآمدی رنج می برد و حل مشکلات کشور اسلامی در مذاکره با دشمن نیست تصریح کرد: خوش بینی به مذاکرات اساسا کار غلطی بود لذا این کلید دیگر نمی تواند قفل‌ها را باز کند حل مشکلات کشور با انتخاب دولتی انقلابی و روحیه انقلابی و جهادی ممکن است روحیه تجمل‌گرایی و اشرافی‌گری نمی‌تواند فقرزدایی کند.
امام جمعه قلعه رئیسی خاطرنشان کرد: در تفکر دولت انقلابی خانواده شهدا ذخیره انقلاب هستند نه آنهایی که از بیت المال سوء استفاده می‌کنند دولت انقلابی تسلیم محض ولی فقیه است و در تقابل با رهبری نیست و دولت انقلابی برای نهادهای انقلابی حاشیه‌سازی نمی‌کند و به نهادهای انقلابی هجمه نمی‌کند.
وی بیان کرد: دولت انقلابی وزیرانش و مسوولانش ساده زیست هستند و هم ردیف مردم فقیر و پا برهنه زندگی می کنند و دولت انقلابی وزیرش میلیاردی نیست؛ دولت انقلابی دولتی ولایتمدار است و نمی‌گذارد حرف و مواضع ولی امر بر زمین بماند و در این نوع دولت عزل و نصب‌ها بر اساس معیار و مواضع رهبری امت است.
صلواتی با بیان اینکه دولت انقلابی تمام سیاست‌هایش و برنامه‌هایش حول محور بیانات ولی امر است گفت: مردم در انتخابات به فکر این باشند که بازوی قوی برای نایب امام زمان(عج) انتخاب کنند و مردم ببیند در انتخابات دشمنان انقلاب انقلاب به ویژه آمریکا برای چه کسی و چه جریانی کف و سوت می‌زنند از آنها حمایت می‌کنند برای آنها تبلیغات می‌کنند ببنید چه کسانی را تشویق می‌کنند و شما مردم بر اساس دستور امام راحل عمل کنید و بر خلاف آمریکا رای دهید.
امام جمعه قلعه رئیسی توصیه و سفارشی به روحانیت داشت و ادامه داد: هدایت سیاسی مردم به عهده روحانیت است لذا حوزه‌های علمیه و روحانیت مجاهدانه وارد این عرصه شوند چرا که امروز فتنه‌گران، اهالی فتنه و مزدوران فتنه تحلیل‌های غلطی به جامعه می‌دهند و نیاز است روحانیت، خانواده معظم شهدا، بسیجیان و جانبازان وارد میدان شوند و در استان ما این وظیفه به عهده روحانیت است.
وی گفت: مردم و عوامل اجرایی و نظارت انتخابات شورای اسلامی به موضوع فتنه در بررسی صلاحیت‌ها و مردم در انتخاب این موضوع مهم را ملاک قرار دهند.
وی پیشنهادی به رئیس جمهوری داشت و تاکید کرد: یک پیشنهاد به ریاست جمهوری دارم که اینکه هزینه ارسال پیامک و تبریک عید امسال را به جوانان نیازمند جهت ازدواج و به حل مشکلاتی همچون ورزشگاه شهر قلعه رئیسی که تنها شهر در کشور است ورزشگاه ندارد بپردازید چرا که این تبریک را شما از طریق صدا و سیما به مردم می‌گویید و حق ارسال هر پیامک را به این امر اختصاص دهید.
کنایه ی سنگین امام جمعه ی چرام به سخنان سال 92 روحانی
حجت الاسلام افشار در خطبه دوم نماز جمعه چرام با یادآوری سخنان معروف سال 92 روحانی که گفته بود مردم را از یارانه بی نصیب می کنم اشاره کرد و گفت :  در سال92که این دولت بر روی کار آمد،نام سال توسط رهبر انقلاب حماسه سیاسی و اقتصادی نامیده شده بود؛رئیس جمهور نیز قول داد تا در 100روز ابتدایی دولتش،وضعیت اقتصادی را بهبود ببخشد.
وی افزود:رئیس جمهور نیز بیان کردند که آن چنان رونق اقتصادی ایجاد کنند که مردم نیازمندیارانه45هزارتومانی نباشند.. و امسال که سال پایانی دولت است باید کارنامه خود را در مسائل اقتصادی به اطلاع مردم برساند.
خطیب جمعه چرام ادامه داد:وقت حمله به منتقدان نیست؛دولت در بحث اقتصاد مقاومتی چه کاری انجام داده است؟
 وی افزود:یکی از نکات مهم در اقتصاد مقاومتی رونق بنگاه های داخلی و توجه به ظرفیت های درونی  است.
افشار ادامه داد:اما آمارها بیان می کنند که رکورد واردات از کشور چین شکسته شده و حجم زیادی از کالاهای چینی در ایران که معنای این مطلب از بین بردن توان و ظزفیت کارخانه های داخلی است.
افشار در ادامه اظهار کرد:حتی رئیس جمهور آمریکا متوجه این امر مهم اقتصادی شد و و شعارش به مردم ایران خرید جنس آمریکایی برای متحول اقتصاد مردم کشورش است.
امام جمعه چرام در بخش دیگری از سخنانش به وضعین بیکاری و جیب مردم اشاره کرد و گفت:آقای رئیس جمهور بیان کردند که ملاک آمارها نیست بلکه جیب و قدرت خرید مردم است اما آنچه در جامعه مشاهده می شود،معیشت مردم دغدغه و مشکل اصلی خانوارها است و مردم در این زمینه مشکل جدی دارند.
خطیب جمعه چرام افزود:پس از این موضوع مشکل بیکاری جوانان است که این دو مشکل با تکیه بر توان داخلی و اقتصاد مقاومتی قابل حل است.
وی ادامه داد:به جای توجه به توان داخلی همه ی توان دولت بر مذاکره با آمریکا گذاشته شد که برای مردم و کشور منفعتی نداشت و هر روز تحریم جدیدی بر تحریم های ایران افزوده می شود. 
معیشت مردم در سایه ی کم توجهی مسئولان به انتخابات پیش رو قرار گرفته است
امام جمعه کبگیان با اشاره به فرمایشات و بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان گفت: مسؤولان باید برای خدمت به مردم از یکدیگر سبقت بگیرند.
وحدانی‌فر تصریح کرد: مسأله معیشت و اقتصاد مردم در سایه کم توجهی مسؤولان به انتخاباتی که دو ماه دیگر قرار است برگزار شود واجب فراموش شده‌ای است که ولی‌فقیه زمان در واکنش به آن فرمان صادر کرد.
این خطیب جمعه خاطرنشان کرد: وظیفه نظارتی در تایید صلاحیت افراد طوری باشد که خادمان ملت به میدان خدمت اعزام شوند تا شریان حیاتی انقلاب صدمه‌ای نبیند.
وحدانی‌فر درباره مسأله انقلابی بودن گفت: در این باره دو نمونه شاخص ایجابی و سلبی وجود دارد که پایبندی به ارزش‌های اسلام و انقلاب با همت بلند برای رسیدن به استقلال فرهنگی و سیاسی نردبان دستیابی به آرمان‌های نظام است.
وزیری که دهها شرکت دارد چگونه با اشرافی گری مبارزه کند
امام جمعه لیکک به توصیه‌های مقام معظم رهبری به رئیس جمهور مبنی بر بهبود وضعیت معیشت مردم اشاره کرد و افزود :رهبری بیان شاخص‌های کلان  را خوب دانستند، اما به‌ هر حال اینها در زندگی و معیشت مردم در کوتاه‌مدت و میان‌مدت اثر نمی‌گذارد.
وی با تأکید بر ضرورت احساس مسئولیت مسئولان نظام در برابر مردم با بیان اینکه باید با تلاش بی‌وقفه و عینی نمودن آثار اقتصاد مقاومتی در زندگی مردم تلاش کرد،گفت : این تأکیدات مقام معظم رهبری نشاندهنده به حق بودن گلایه‌های مردم و وجود مشکلات معیشتی در جامعه است.
افروغی تصریح کرد:عده‌ای از مسئولان نظام بر تعطیلی برخی از احکام اسلامی به خاطر عدم سازگاری آنها با احکام غرب نظر دارند در صورتی که ما وظیفه داریم به احکام الهی عمل کنیم.
وی افزود: چگونه یک وزیری که ده‌ها شرکت در اختیار دارد،می‌تواند با با روحیه اشرافی گری مقابله کند؟
امام جمعه لیکک بیان کرد: مسؤولان نظام باید بدانند که شهدا و سرداران ما چگونه حقوق می‌گرفتند و چگونه به خاطر وجود افرادی بهتر برای تصدی پست‌ها در کنارشان درخواست می‌کردند که از آنها  از نفرات بهتر استفاده شود.
افروغی گفت:چرا مسؤولان ما به دیدار خانواده شهدا می‌روند اما مانند شهدا عمل نمی‌کنند؟مردم ما بیش آن چیز که تشنه آب و خاک و نان باشند، تشنه اجرای عدالت هستند.
سخنان رهبری در دیدار رئیس جمهور آذربایجان تلنگری به مسئولان هم بود
حسینی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهر یاسوج به برخی از مناسبت‌ها اشاره کرد و گفت: رهبری معظم انقلاب در دیدار با دست‌اندرکاران راهیان نور فرمایشات مهمی داشتند که فرمودند نباید احساس ضعفی داشته باشیم که البته اگر دشمن احساس کند که ما دارای احساس ضعف هستیم سوء استفاده خواهد کرد.
وی گفت: ما قدرتمند هستیم و به دنیا ثابت کرده‌ایم که کشوری قدرتمند هستیم  و تو دهنی محکمی به کسانی خواهیم زد که در فکر زورگویی در جهان هستند.
امام جمعه یاسوج به دیدار رئیس‌جمهور آذربایجان با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در دیدار با الهام‌علی‌اف فرمایش رهبری این بود که دولتمردان به مردم و دین تکیه کنند که البته این سخنان رهبری معظم انقلاب تلنگری به مسؤولان است که تنها به این دو محور تکیه داشته باشند.
 همه ی منتقدان، تضعیف کننده ی دولت نیستند
امام جمعه سوق با بیان اینکه عده ای در کشور با توجه به نزدیکی در انتخابات جهت جلب نظر بیگانگان اظهار نظرهایی می‌کنند که سبب خوشحالی دشمنان می‌شود تصریح کرد: آیا برای جلب نظر اقشاری از جامعه و کسب آراء بیشتری می‌توان دست به هر کاری زد و با عوام فریبی چوب حراج به ارزش‌ها و آرمان‌های یک ملت زد و به خاطر رای یک عده و یا گروهی در جهت منافع نامشروع آنها حرفی زد یا اظهار نظری داد.
کیانی‌اصل با بیان اینکه خیلی از منتقدان دولت تضعیف کننده دولت نیستند یادآور شد: خیلی از منتقدان دوستدار دولت هستند چرا که دولتی که متعلق به نظام جمهوری اسلامی است کسی دوست ندارد تضعیف شود و اگر انتقادی می‌شود جهت پیشبرد بهتر کارهاست و از طرفی نمی‌شود که مشکلات مردم را نادیده گرفت و باید آنها را گفت تا مسوولان آنها را برطرف کنند.
با ساز و تنبور نمی شود مردم را خوشحال کرد 
امام جمعه گچساران گفت:خطر بزرگ فرهنگی که مدام مقام معظم رهبری فریاد می کشند اینجاها خودش را نشان می دهد در این کشور مردم خونها داده اند که این نظام ،نظام اسلامی شود و به ملت خدمت شود بعد عده ای به مردم بگویند آمریکا این است اروپا آن است.
حجازی تصریح کرد:مسئولین که کارهای انجام شده در کشور را الگو برداری از آمریکا و غرب قلمداد می کنند خیانت بزرگی می کنند و اینطور با ملت و نظام و قرآن دشمنی کردن جائز نیست.
امام جمعه گچساران ادامه داد:نکته مهمتری که باز آقا فرمودند:در قبال مسائل فرهنگی و معیشت مردم به شدت مسئولیم". یعنی هیچ کسی نمی تواند اینجا حاشیه برود و در لفافه حرف بزند یعنی آقای رئیس جمهورمحترم،هیات دولت محترم ،آقای استاندار محترم و آقایان نمایندگان شما مسئول هستید و باید تلاش کنید مشکلات فرهنگی و معیشتی مردم را عملا حل کنید و ملاک را بر قرآن و تقوا بگذارید.
حجازی تصریح کرد:خیلی اوقات برخی مسئولین خیلی تمایل دارند که کشته و مرده آمریکا شوند در حالی که آقا فرمودند: "ما مسئول معیشت مردم و فرهنگ مردم هستیم".نکته بسیار مهم دیگر که فرمودند: حتی اگر یک جوان در خصوص عملکرد نامناسب ما منحرف شود، ما مسئول هستیم.
امام جمعه گچساران اظهارکرد:اگر ما به گونه ای عمل کنیم که جوانان ما منحرف شوند و بگوییم سخت نگیریم و بگذاریم مردم خوش بگذرانند، چنین مسئولانی دروغ می گویند و این نوعی خیانت به مردم است .
وی افزود:آقایان مسئول مشکلات مردم را حل کنید ،با ساز و تنبور و فعل حرام نمی شود مردم را خوشحال کرد،مشکل بیکاری مردم را حل کنید مردم نان سر سفره ندارند مشکل سفره مردم را حل کنید که این روش به نوعی کلاه گذاشتن بر سرمردم است.
امام جمعه ادامه داد:این مسئولینی که می گویند بذارید مردم خوش بگذرانند و راحت باشند دارند به مردم خیانت می کنند .مردم ،جوان بیکار دارند و نان سرسفره ندارد مشکل بیکاری را حل کنید نه اینکه به دروغ با ساز و تنبور سرش را گرم کنید.
حجازی تصریح کرد:برخی از مسئولین عاشق چشم و ابروی اروپا و آمریکا هستند و به گونه ای عمل می کنند که متاسفانه نسل جوان ما به نوعی دچار انحراف می شوند./ با کمی تخلیص برگرفته از خبرگزاری فارس ، پایگاه خبری چرام و آفتاب جنوب
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
یاسوج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۰
زنده باد امام جمعه شهر قعله ریسی
هم استانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۰
با اعتصاب امامان جمعه خراسان و تهدید به اینکه هفته دیگه نماز جمعه را برگزار نمیکنند اگر استاندار خراسان برکنار نشه، معلوم شد نماز و نمازجمعه فقط وسیله ایست برای براوردن خواسته ها و کوبیدن مخالفان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
چند کلمه از مادر عروس
mosran
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵
شما که مشکلی ندارید...حاج اقا خانه مجانی بهتون دادن..ماشین که زیر پاتونه...کلا خوش بحالتونه....بخدا چند تا فوق لیسانس و دکتر میشناسم کهاز دانشگاههای دولتی با معدل الفی دارن بیکار میگردند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار