کد خبر: ۴۴۹۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۷ 28 June 2017
نمایشگاه صنایع دستی یاسوج که قرار بود تا روز جمعه نهم تیرماه ادامه داشته باشد، عصر امروز در اثر وزش شدید باد تخریب شد تا بی‌تدبیر‌های شهرداری یاسوج این بار در حوزه صنایع دستی خود را نشان دهد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، دومین نمایشگاه منطقه‌ای صنایع دستی از چهارم تیرماه با حضور پنج استان کشور در پارک ولایت شهر یاسوج در بیش از 25 غرفه برپا شد و در حالیکه قرار بود تا روز جمعه نهم تیرماه ادامه داشته باشد، عصر امروز چهارشنبه هفتم تیرماه در اثر وزش شدید باد تخریب شد.

مهم‌ترین مشکلی که از همان ابتدای برپایی نمایشگاه وجود داشت مکان نامناسبی بود که برای برپایی نمایشگاه از سوی شهرداری در اختیار اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفت تا حالا و تنها پس از گذشت سه روز از برپایی، دسترنج هنرمندان صنایع دستی پنج استان کشور را باد با خود برده و بسیاری از تولیدات این هنرمندان را در هم بشکند.

بی‌تدبیری‌های شهرداری یاسوج که پیش از این در حوزه‌های مختلف برای مردم این شهر محرز شده بود، این بار در برپایی دومین نمایشگاه منطقه‌ای صنایع دستی خود را نشان داد تا شهردار یاسوج که بر اساس گمانه زنی‌ها آخرین هفته‌های مدیریت خود را نیز سپری می‌کند، عملکرد منفی دیگری را در کارنامه خود به ثبت برساند.

محمدعلی جاوید در حالی بارها از ایجاد میدان بالای تپه پارک ولایت به عنوان محلی برای برگزاری نمایشگاه‌ها نام برده و این اقدام خود را مثبت ارزیابی کرده بود که به نظر می‌رسد همه جوانب کار را در نظر نگرفته و به وزش گاه به گاه باد در این منطقه توجهی نشان نداده بود تا بار دیگر مردم شهر یاسوج شاهد اقدام غیرکارشناسانه دیگری در حوزه شهری یاسوج و به تبع آن هدررفت بیت‌المال و سرمایه‌های این نهاد باشند.

در این میان، علاوه بر مظلومیت هنرمندان و تولیدکنندگان صنایع دستی که همواره به عنوان پیشگامان عرصه اقتصاد مقاومتی، همه تلاش خود را در راه اعتلای این سیاست ارزشمند مقام معظم رهبری به کار بسته‌اند، می‌توان به مظلومیت معاونت صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد که از مدت‌ها قبل برای برپایی چنین نمایشگاهی برنامه‌ریزی کرده بود و حالا به علت عدم تعامل مناسب شهرداری یاسوج و بی‌تدبیری این نهاد، در مقابل هنرمندان صنایع دستی شرمنده شد.

لازم به ذکر است مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با هنرمندان و تولیدکنندگانی که بر اثر تخریب غرفه‌ها به تولیدات آنها خسارت وارد شده بود، قول داد که هرگونه خسارت طبق برآوردهای کارشناسان صنایع دستی پرداخت شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار