معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت:تالار حافظ 25 خردادماه جاری میزبان یادمان استادآواز ایران سید نورالدین رضوی سروستانی خواهد شد.
کد خبر: ۴۵۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵ 09 June 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا:مهدی امید بخش با اشاره به برگزاری آیین شب نور ویژه یادمان رضوی سروستانی در شیراز افزود: آنچه هنرمندان را در حوزه های مختلف ماندگار ساخت، تعهد به فرهنگ ایران اسلامی و هنر ملی است.

وی در خصوص اینکه در رنگین کمان هنرهای معاصر موسیقی ایران و فارس، فرهنگ دیگری متولد شد و استاد رضوی سروستانی در طول حیات خود، با تلفیق هنر ایرانی توانست جاودانه شود گفت:استاد رضوی سروستانی به دنبال شهرت نبوده و همواره بر اندیشه مخاطبان خود حضور داشته و با هنر آموزی توانست فرهنگ ایرانی را به مردم منتقل کند.

این مقام فرهنگی با اشاره به اینکه آنچه هنرمندان را در حوزه موسیقی ماندگار ساخته، هنر ملی و فرهنگ ایران اسلامی آنها بوده است ادامه داد: هنر در نزد مردم این استان ادب پرور زنده است و زندگی می کند .

وی گفت : هنرمندان ومردم این دیار با حضور خود در آیین شب نور ویژه یادمان رضوی سروستانی این استاد پر آوازه ایران، وی را ماندگارتر از قبل خواهند ساخت.

امیدبخش با بیان اینکه موسیقی ایرانی، هنر حکیمانه است و در معماری موسیقی ایرانی، عناصر عارفانه و حکیمانه به وضوح قابل لمس است اضافه کرد: اینگونه اساتید آوازی ایران، جاودانه هایی را خلق کرده اند که در هنر ایران مانا شد و آنچه هنرمندان ایرانی را در این سرزمین ماندگار می سازد تعهد به فرهنگ ایران اسلامی و هنر ملی است.

وی خاطر نشان کرد: این هنرها در فضای بسته و بی روح ساخته نشده است و تاثیر آثار این استاد فرهیخته، بیهوده نبوده و علت آن مردمی بودنش است.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بیان داشت: مردمان هنر دوست، سرمایه های ماندگار این کشور هستند و شادی و غم خود را با آثار چنین اساتیدی سپری می کنند اما مردم این دیار خود هنر می سازند و از هنر خود دفاع می کنند.

امیدبخش با اشاره به اینکه در این برنامه از محضر اساتید به نام بهره مندیم گفت: استادحسام الدین سراج و اجرای موسیقی زنده توسط گروه موسیقی آوای دلشدگان به سرپرستی کمال صندوق ساز و آواز آقای گلزرد از شاگردان رضوی سروستانی از شیراز و ارژنگ سیفی زاده به همراهی استاد مسعود حبیبی نیز از دیگر بخشهای برنامه یادشده می باشد.

گفتنی است رضوی سروستانی از سن ۲۰ سالگی یادگیری موسیقی را در شیراز نزد استاد مشیر معظم افشار آغاز و صدای او برای نخستین بار در سال ۱۳۳۷ از رادیو شیراز پخش شد.

رضوی سروستانی از شاگردان نور علی خان برومند است که به گفته استاد محمدرضا شجریان به استاد تحریر در موسیقی ایرانی معروف می باشد و از اساتید بسیار مردمی با اخلاق و عارف و از راویان ردیف موسیقی ایرانی بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار