رئیس پلیس فتا استان فارس، این ادعا را که برخی شرکت های بازاریابی شبکه ای و هرمی مجوز فعالیت را مستقیما از پلیس فتا دریافت کرده اند، رد کرد و آن را کذب دانست.
کد خبر: ۴۷۱۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 03 August 2017
تابناک فارس به نقل از ایرنا:سرهنگ حبیب الله رجبلی اظهار داشت: 
بین شرکت های بازاریابی شبکه‌ای و هرمی تفاوت وجود دارد که یکی از این تفاوت ها اجازه فعالیت نداشتن شرکت‌های هرمی است.
وی با اشاره به ممنوعیت فعالیت شرکت های هرمی در کشور، گفت: هیچ دستگاه دولتی هم اجازه صدور مجوز برای فعالیت شرکت های هرمی را ندارد.
رجبلی بیان کرد: همچنین باید توجه داشت که فقط شرکت های بازاریابی شبکه ای که مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت دارند، مجاز به فعالیت هستند.
رئیس پلیس فتا فارس، درباره اعطای مجوز برای فعالیت شرکت های بازاریابی شبکه ای از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت هم گفت: این وزارتخانه با همکاری مرکز امور اصناف و بازرگانان فقط به شرکت های بازاریابی شبکه ای آن هم با رعایت معیارهای تعیین شده مجوز فعالیت می دهد و به شرکت های هرمی مجوز فعالیت نمی دهد.
این مقام انتظامی همچنین بیان کرد: فهرست شرکت های بازاریابی شبکه ای که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز اخذ کرده اند و حوزه های فعالیت آنها در سایت این وزارتخانه وجود دارد و کاربران می توانند فهرست شرکت های بازاریابی شبکه را در نشانی http://www.networkmarketing.mimt.gov.ir/Forms/ActiveCorporateLists.aspx#1 مشاهده کنند.
رجبلی، بازاریابی شبکه ای را در اصل بازاریابی چند سطحی برشمرد و افزود: نحوه و کارکرد این شرکت ها با شرکت های هرمی تفاوت دارد، هدف بازاریابی شبکه ای، حذف واسطه ها و رساندن کالای ارزان تر به دست مشتریان است که این هدف همه شرکت هاست.
این مقام انتظامی ادامه داد: بخش عمده فعالیت شرکت های بازاریابی شبکه ای در کشور، فروش محصولات داخلی است و این شرکت ها برای فروش کالاها و محصولات خارجی با محدودیت رو به رو هستند.
وی بیان کرد: در بازاریابی شبکه ای، کاربران و شهروندان با یک فروشنده محصولات رو به رو هستند اما در شرکت های هرمی، آنها با فروشنده کالا مواجه نیستند بلکه با یک کلاهبردار طرفند. 
رئیس پلیس فتا فارس اظهار داشت: احتمال وقوع تخلف حتی در شرکت های دارای مجوز بازاریابی شبکه ای نیز وجود دارد، از این رو کاربران باید مراقب باشند و درصورتی که احساس کردند از سوی این شرکت ها به فعالیت شرکت های هرمی سوق داده می شوند از ادامه همکاری و فعالیت خودداری کنند.
رجبلی گفت: لینکی در تمام سایت های شرکت های بازاریابی شبکه ای دارای مجوز، با عنوان ثبت نارضایتی وجود دارد که کاربران می توانند نارضایتی خود را از آن طریق به مدیران شرکت اعلام کنند.
او بیان کرد: در صورت حل نشدن مشکل از طریق مرجع داخلی و عدم رضایت از نتیجه حاصله، طرفین می توانند نارضایتی خود را در کمیته بیرونی با استفاده از کد حل اختلاف درونی 14رقمی که دریافت نموده اند در سایت www.networkmarketing.moc.gov.ir مطرح کنند.
رجبلی، نشانی سایت و ایمیل پلیس فتا را دریچه ارتباطی با شهروندان دانست و افزود: پلیس فتا از هموطنان درخواست می کند در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار