معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی گفت: تشکیل پارلمان مجازی برای جامعه ۳ میلیونی زنان خراسان رضوی از جمله برنامه‌های پارلمان مشورتی زنان است.
کد خبر: ۴۹۶۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷ 20 September 2017
به گزارش تابناک : سید جواد حسینی صبح چهار شنبه در مراسم افتتاحیه پارلمان مشورتی زنان که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد اظهار کرد: تشکیل پارلمان مشورتی زنان استان که متشکل از منتخبین پارلمان شهرستان ها است آخرین حلقه نظام پارلمان مشورتی زنان را کامل کرد که اگر فعالیت های آن با اهتمامی ویژه  صورت نگیرد نتیجه ای نخواهد داشت. 

وی افزود: ساختار مشارکت مردم ما در امر حکومت به اعتقادات دینی باز می گردد و منطق، صحبت و استدلال ابزار اصلی رسیدن به عدالت در فرهنگ دینی ماست و با توجه به فرمایشات امام خمینی (ره)  و رهبر انقلاب که همواره مردم در مرکز نگاه ها هستند راهکار های دستیابی عدالت در گرو مشارکت دهی مردم تبیین می شوند  و همین نحوه مشارکت مردم در امور حکومت ها است که تفاوت میان آن ها را ایجاد می کند. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی  با تاکید بر اهمیت مشارکت مردم در توسعه کشور تصریح کرد: باید به این نکته توجه کنیم که کشوری را نداریم که مسیر توسعه متوازن را طی کرده باشد اما به مردم مشارکت نداده باشد و ما به عنوان کسانی که در دولت نقشی داریم باید زمینه مشارکت مردم را فراهم کنیم. 

وی با تشریح انواع  مشارکت ها و نحوه عملکرد آن ها در کشور ابراز کرد:  مشارکت واقعی دارای ویژگی های همچون تقاضا محور بودن ، با مردم بودن است که این نوع از مشارکت که نظام مند و ساختار مند است در زمره اثر گذار ترین مشارکت ها تلقی می شود. 

حسینی با بیان اینکه همه ما باید برای مشارکت بیشتر مردم تلاش کنیم و تشکیل خانه احزاب با توجه به تنوع احزاب موجود نیز یکی از نمود های این مشارکت است  که من پیشنهاد می کنم در شهرستان ها نیز تشکیل شود گفت: ما هم اکنون ۵۳ حزب در خراسان رضوی داریم که در عرصه های اجتماعی مشغول فعالیت هستند. هم چنین ۲۱۶ خانم در عرصه شوراهای شهر و روستا با ۲۰ درصد رشد در تمامی استان در حال فعالیت هستند. 

وی با تاکید بر مشارکت تشکیلاتی مردم به عنوان یکی از اصل های اساسی مشارکت افزود: امروز ما توانسته ایم با گذشت دو سال ۴۰۰ تشکل را با ۷۴ درصد رشد راه اندازی کنیم که خانه تشکل های غیر دولتی یکی از نمود های آن است و ما آمادگی داریم دولت را به خانه تشکلات غیر دولتی ببریم. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: در نظر داریم پس از شیراز کمپ بزرگ جوانان را در مشهد افتتاح کنیم، هم چنین احداث شورای گفتگو با فعالان اقتصادی، شورای گفتگو با اصحاب فرهنگ و هنر و تشکیل شبکه دانشگاه ها از دیگر اقدامات انجام شده برای مشارکت دهی نظام مند مردم در استان است. 

وی با اشاره به تقسیم بندی ۲۵ گانه قشرها در استان افزود: از این طریق در نظر داریم ارتباطات خود را توسعه دهیم. ما در سال ۹۶ موفق شدیم ۱۸۰ تشکل زنان را راه اندازی کنیم که رشد ۱۵ درصدی نسبت به گذشته داشته است. 

حسینی ضمن تشریح وظایف اعضای پارلمان مشورتی زنان تصریح کرد: برای استفاده از توانمندی های تمام زنان استان ما پس از این پارلمان در نظر داریم پارلمان مجازی را برای جامعه ۳ میلیونی زنان استان تشکیل دهیم .





منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار