بررسی تابناک گیلان از بی اخلاقی ورزشی در جام رمضان؛
جامی که مدت ها قبل از فرا رسیدن ماه رمضان شور و نشاط عجیبی را در جوانان ایجاد می کند،متاسفانه اصلا کنترل و نظارت مطلوبی بر آن نیست که کار به انجا رسیده که خانواده ها همانند استادیوم های این روزهای فوتبال ایران از رفتن فرزندانشان به سالن های ورزشی ممانعت کنند.
کد خبر: ۵۳۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰ 27 June 2015
تابناک گیلانهر گاه بخواهیم از منش پهلوانی و اخلاق حرفی بزنیم ناخودآگاه یاد اسطوره پهلوانی و اخلاق،تختی می افتیم، مردی که نه پول داشت و نه تحصیلات اما تا دلتان بخواهد کمالات داشت و انسان بود، انسانی به معنای تمام انسانیت.

از آنجایی که تربیت انسان و ایجاد هر گونه تحول در جان او، نیازمند تمرکز ذهنی و روانی است، شایسته است این تمرکز ذهنی و روانی صرف موضوعی شود که تأثیر بیشتری در شخصیت انسان دارد تا بدین ترتیب، فعالیت های تربیتی،بهینه و بهره ورانه گردد.

بی شک ورزش یک عنصر فرهنگی و ابزاری تاثیر گذار در خدمت رشد و توسعه همه جانبه به ویژه صفات اخلاقی است.

ورزش عاملی سازنده برای سعادت و پیشرفت یک  جامعه است بسیاری از متفکران معتقدند که جامعه ای می تواند درست فکر کند که سالم، تندرست و شاداب باشد. بنابراین ورزش که عامل مهمی در تندرستی هر جامعه ای به شمار می رود نیاز به یک فرهنگ غنی برای تاثیر گذاری در این عرصه دارد.

بسياري تصور مي کنند بي اخلاقي در ورزش تنها در نحوه آداب معاشرت و نحوه برخورد يک ورزشکار در داخل و خارج از ميدان ورزشي خلاصه مي شود. در حالي که نحوه برخورد و رعايت ادب و نزاکت تنها يکي از شاخصه هاي اخلاق در ورزش است. دوپينگ، خشونت، فريب در ورزش، رشوه خواري، بازي ناجوانمردانه، شکستن قوانين، نژاد پرستي و تبعيض هاي جنسيتي از ديگر شاخصه هاي اخلاق در ورزش محسوب مي شوند. در صورتي که يک ورزشکار بتواند اين موراد را رعايت کند آن گاه مي توان از وي به عنوان يک چهره ي ورزشي با اخلاق ياد کرد.

اخلاق زير سايه ي نتيجه گرايي

با حرفه اي شدن بسياري از ورزش ها، نتيجه گرايي در اولويت مديران، مربيان و ورزشکاران قرار گرفت. در ورزش حرفه اي پول هاي کلاني ردوبدل مي شود و همين عامل باعث مي شود بسياري از لازمه هاي ورزش که اخلاق ورزشي نيز يکي از آن ها مي باشد ناديده گرفته شود. متاسفانه در بعضي رشته هاي ورزشي نظير فوتبال ميزان بداخلاقي ها به حدي رسيده که باعث رويگرداني بسياري از افراد جامعه از اين ورزش پرطرفدار شده است. انواع توهين ها، شرط بندي، کم کاري، عدم شفافيت مالي در قراردادها، عدم احترام به پيشکسوتان و...تنها نمونه هايي از بداخلاقي هاي رايج در فوتبال است.

با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان مطابق سنت همه ساله، مسابقات جام رمضان در شهرهای مختلف گیلان نیز شروع شد.جامی با هدف نزدیک شدن دل ها به هم و یادآوری فرا رسیدن ماه مهربانی و اخلاق.. اما آنچه این روزها از گوشه کنار استان می شنویم،این مسابقات کاملا از هدف خود دور شده و بدل یه یک جام رقابتی ناسلام شده که پر از فحاشی و بی اخلاقی است.

جامی که مدت ها قبل از فرا رسیدن ماه رمضان شور و نشاط عجیبی را در جوانان ایجاد می کند،متاسفانه اصلا کنترل و نظارت مطلوبی بر آن نیست که کار به انجا رسیده که خانواده ها همانند استادیوم های این روزهای فوتبال ایران از رفتن فرزندانشان به سالن های ورزشی ممانعت کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار