کد خبر: ۵۶۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۷ 02 July 2015

بازاریابی شبکه ای واژه ای است که این روزها حداقل یکبار به گوش خیلی ها بخصوص جوانان ما خورده و کم و بیش با آن آشنایی دارند.

این نوع بازاریابی سابقه ای دیرینه در علم و اقتصاد و تجارت کشورهای توسعه یافته دارد اما متاسفانه در کشور ما بعد از سال 88 دولت وقت به فکر این نوع تجارت افتاد تا بتواند فروش محصولات داخلی را از این طریق نهادینه کرده و قدمی در تحقق شعار ، تولید ملی ، سرمایه ایرانی بردارد.

این نوع بازاریابی مبتنی بر خرید بدون واسطه از خود تولید کننده می باشد. علاوه بر خرید و فروش توسط شخصی که دارای پورسانت می باشد و تفاوتی که با بازاریابی های امروزه دارد این است که عضو گیری بصورت شاخه ای همانند شرکت های هرمی عمل می کند. بدین صورت که هر عضو جدیدی که شما معرفی کنید عضو این بازاریابی شده و به ازای خرید از این شرکت پورسانتی به شخص معرفی کننده نیز تعلق می گیرد. این عضو گیری بصورت هرمی تا 6 سطح پورسانت به همراه دارد.

این شرکت ها زیر نظر کمیته نظارتی که شامل وزارت اطلاعات، سازمان صنعت و معدن و تجارت، پلیس فتا و دادستان کل می باشد، فعالیت دارند.

این نوع فعالیت دارای اشتغال زایی بسیار خوبی بوده و همچنین باعث می شود تا شعار تولید ملی و مصرف محصولات داخلی تحقق یابد. اما یکی از مهمترین چالشی هایی که در این کار اعضا را درگیر می کند قیمت بسیار بالای محصولات ارائه شده توسط این شرکت ها می باشد. بطوریکه فروش این محصولات با این قیمت کمی بعید بنظر می سد. چرا که همین محصولات ارائه شده با این قیمت توان رقابت با محصولات خارجی با نصف این قیمت ها با همان کیفیت را هم ندارند.

اکثریت افرادی که پس از یک یا دو ماه از این شغل انصراف داده یا وارد این شغل نمی شوند دلیل این کار را قیمت بسیار بالای محصولات بیان می کنند. ( به جرات می توان گفت دو برابر قیمت محصولات خارجی با همین کیفیت و با بسته بندی های بهتر) از آنجایی که این محصولات بدون واسطه به دست مشتری می رسد پس حتما باید ارزانتر نیز باشد ولی اصلا این گونه نیست.

در این مورد سازمان صنعت، معدن و تجارت باید نظارت بیشتر روی قیمت محصولات ارائه شده داشته باشد تا این کار همگانی شده و خرید محصول داخلی با کیفیت و قیمت مناسب اولویت خرید خانوارها قرار گیرد.

سلیم شاکری
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
واقعا مطالب به جا بود.
بدلیل قیمت بسیار بالای محصولات کار کردن با چنین شرکتهایی سخت و شاید هم محال است.
مالباخته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
اینا روی شرکتهای هرمی رو سفید کردن.
مشاوره قبل از ورود رو خوب برنامه ریزی کردن با اون پولهای نجومی و شستشوی مغزی.
ندا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
.motaasefane nezaratha daghigh nist
intori mishe ke mardom ma bikhial tolide dakheli mishan.
میلاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
چرا الکی نظر میدی باید اول تحقیق کرد بعد نظر داد کیفتی کالای بالاست و فابل رقابت با محصولات اروپایی میباشد کسی که در این بازار بی کیفیت کالای با کیفیت مصرف میکند باید بهای انرا بپردازد چرا صنعت ژاپن همیشه زبانزد دنیاست فقط و فقط بخاطر کیفیت کالاست و مردم دنیا به آن اعتماد دارند.
آشنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
واقعیت امر اینه که ما و ملت ما به مفت خوری عادت کردیم ، دوست داریم همه چیز آشغال و بی کیفیت رو مصرف کنیم و آخ هم نگیم چون پول کمتری میدیم . دوست داریم چیزای بی ارزش رو استفاده کنیم.
و اونایی که میگن کار کردن تو این کار خیلی سخته همون کسایی هستن که ، دوست دارن تو یه گوشه از خونه بشینن و بگن کار نیست تو این مملکت ، من که 4 ماهه کنار همه ی سختی هام دارم این کارو به راحتی انجام میدم ، خیلی هم راضی هستم درآمدم هم خداروشکر واقعا فوق العاده ست.
برای راهنمایی از طریق ایمیل هم آماده میباشم
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
من واقعا متاسفم برای کسانی که دهن بین و سطحی نگاه به این صنعت قدرتمند میکنن.اخه محصولات باید کیفیت داشته باشن نه ارزان و مفت...ملت ضعیف ایران باید دست از این حرفهای بیهوده بر دارن ..تمام کسانی که اراده قوی دارن و تلاش میکنن دارن درامد 2 رقمی و3 رقمی در میارن مرد باشین بیاین پول در بیارین
سیده لیلا اصل بایرامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۹
من خودم قبلایه مدت کوتاهی فعالیت کردم؛ بنظر من که این نوع کسب وکاردرعرف وشرع حرام میباشدوشرایط مناسبی هم دارانیست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار