دولت کوتاه نیامد؛افشانی استاندار شد/رئیس جمهور:در حرف و راهمان استوار و ثابت قدمیم و بهاش را می پردازیم/نماینده شیراز:وزیر را استیضاح می کنیم/ استاندار فارس را پدرخوانده ها انتخاب کردند/برخی نمایندگان فارس به مجلس بازگشتند
کد خبر: ۶۲۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸ 15 July 2015
تابناک فارس:

دولت کوتاه نیامد؛افشانی استاندار شد


در جلسه امروز هیات وزیران ، سید محمد علی افشانی به عنوان استاندار جدید فارس منصوب شد.

معاونت استانداری خوزستان ، سمنان و کهگیلویه و بویر احمد و ریاست سازمان نوسازی مدارس کشور از جمله سمت های پیشین سید محمد علی افشانی است .


رئیس جمهور:در حرف و راهمان استوار و ثابت قدمیم و بهاش را می پردازیم

رئیس‌جمهور با توجه به اهمیت تاریخی و جاذبه‌های فراوان استان فارس به عنوان شهر فرهنگ، ادب، عدالت و اخلاق، به استاندار توصیه نمود تا در فراهم آوردن و تقویت فضایی که شایسته شهر سعدی و حافظ است، هر چه بیشتر بکوشد.

روحانی اعتدال را مبنای اصلی فعالیت این دولت عنوان و خاطرنشان کرد که ما همواره با خشونت و افراط مخالف بوده و در برابر آن می‌ایستیم و بهای آن را نیز پرداخت می‌کنیم.

رئیس‌جمهور از همه وزرا، استانداران و مسئولان خواست که در راه حقی که انتخاب کرده و به مردم قول داده‌اند، ثابت قدم و استوار باشند و خاطرنشان کرد: هیچ تردیدی نداریم که مردم، افراط و تفریط را نمی‌خواهند و خواهان اعتدال هستند و این همان راهی است که امام راحل و مقام معظم رهبری توصیه کرده و می‌کنند.

وزیر را استیضاح می کنیم

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز استیضاح وزیر کشور با ۳۵ امضا تحویل هیئت رئیسه مجلس شد.

جعفر قادری در مورد معرفی محمدعلی افشانی به‌عنوان استاندار فارس اظهار داشت: بحث مجمع نمایندگان استان فارس با گزینه معرفی شده نبود، بلکه با نحوه برخورد وزارت کشور و انتخاب گزینه استانداری بدون هماهنگی مجمع نمایندگان است.

وی افزود: مجمع نمایندگان استان فارس در صورتی که استاندار در راستای پیشرفت، توسعه و رفع مشکلات استان کار کند با وی همکاری و همراهی می‌کنند در غیر این صورت همکاری نکرده و به وظیفه نظارتی خود عمل می‌کنند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استیضاح وزیر کشور امروز با 35 امضا از جمله امضای 18 نماینده استان فارس به نائب رئیس دوم مجلس آقای باهنر تحویل داده شده است، خاطرنشان کرد: ‌برای طرح استیضاح وزیر کشور منتظر تصمیم وزیر برای معرفی استاندار بودیم که با توجه به اینکه امروز این گزینه بدون در نظر گرفتن نظر نمایندگان اعلام شد، نامه استیضاح وزیر به مجلس تحویل داده شد.

استاندار فارس را پدرخوانده ها انتخاب کردند

ذوالانوار،نماینده مردم شیراز:انتخاب استاندار با پدرخوانده‌های دولت بوده است و نه خود دولت، که این موضوع را وزیر کشور باید با صراحت پاسخ گوید.

وی گفت: دو سال زمان می‌برد تا استاندار معرفی‌ شده، این استان را بشناسد تا با نقاط ضعف‌ و قوت آن آشنا شود.

نماینده مردم شیراز در خانه ملت تصریح کرد: نمایندگان فارس نه‌تنها در مراسم معارفه استاندار جدید فارس شرکت نمی‌کنند بلکه به‌شدت از دولت به دلیل بی‌توجهی به خواست مردم این استان گلایه‌مند هستند.

وی با اشاره به اظهار گلایه‌مندی نمایندگان برخی از استان‌ها از وزیر کشور بیان کرد: درخواست استیضاح وزیر کشور امروز با حدود 40 امضا به هیئت‌ رئیسه مجلس تقدیم شده است.

ذوالانوار در ادامه در پاسخ به اظهارنظر وزیر کشور در مورد دخالت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در امور اجرایی گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی منتخب بی‌واسطه از سوی مردم هستند و مسئولیت پیگیری مطالبات مردم را دارند، ما خواسته مردم را مطرح کردیم و در هر زمان و مکان دیگری نیز این روند را ادامه می‌دهیم زیرا برای رأی مردم ارزش قائل هستیم، وزیر کشور باید پاسخ دهد که چرا نسبت به خواسته به‌حق مردم همیشه در صحنه فارس بی‌تفاوت بوده است.

برخی نمایندگان فارس به مجلس بازگشتند

در حالیکه نمایندگان استان فارس در جلسه روز یکشنبه مجلس با تقدیم استعفای خود به رئیس جلسه، از صحن پارلمان خارج شده بودند، تعدادی از آنها امروز به صحن مجلس بازگشتند.

سید احمدرضا دستغیب و ضرغام صادقی نمایندگان شیراز در خانه ملت و اعضای هیئت رئیسه ، امروز در جایگاه خود مستقر شده و در کنار علی لاریجانی و محمدرضا باهنر که ریاست مجلس را در دو نوبت برعهده داشتند، نشستند.

همچنین نوذرشفیعی، نماینده ممسنی و شاهین محمدصادقی، نماینده کازرون نیز در جلسه امروز حضور داشتند.

این در حالی است که 18 نماینده مجمع نمایندگان استان فارس روز یکشنبه 21 تیرماه جاری در اعتراض به انتخاب استاندار جدید استان خود که به گفته آن‌ها از تجربه و توان کافی برخوردار نیست، پس از حضور در جایگاه هیأت رئیسه و گفتگو و رایزنی با ابوترابی‌فرد نایب رئیس اول مجلس که ریاست صحن علنی مجلس را بر عهده داشت، با تقدیم استعفای خود به هیأت رئیسه، به صورت دسته جمعی صحن علنی مجلس را ترک کردند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
آقا ما فارسی ها از این نمایندگان دل خوشی نداریم .واقعا ضعیف هستند .مشکل فارس بیشتر نمایندگان هستند تا استاندار
جمال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
باسلام:چطور شده اين اقايان فقط در جايي كه به نفع خودشونه به يادمردم هستن..افرين بر دولت افرين بر وزير دلير كشور..امام خامنه ايي تاكيد بر قانون دارد .پس رعايت استقلال قوا كجا رفته؟؟؟؟
ناشناس
|
United States
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
افشانى چون بومى نيست يا چون اصول گرا نيست قبولش ندارين؟ ؟؟؟؟ يا چون لر باسواده و کاربلده؟؟؟؟؟
فرهاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
کاش نمایندگان شجاع استان ما هنگام جدا کردن قسمتهای زیادی از استان فارس واکنشی نشان میدادند.
واقعا فارس با این نماینده ها به هیچ جا نمیرسد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
نماینده های محترم ببخشید.مگر استان فارس مشکلات دیگری ندارند که فقط تعییین استاندار فقط مانده .این اختیار طبیعی وزیر و رییس جمهور است که استاندار را خودشان انتخاب کنند نه شما ها .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار