سرهنگ محمد قاسملو پلیس فتا:
رییس پلیس فتا آذربایجان شرقی از والدین خواست ، نسبت به استفاده فرزندان خود از فضای مجازی و حفاظت از آسیب های پیش روی آنان حساس تر شوند.
کد خبر: ۶۲۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳ 16 July 2015

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمد قاسملو روز پنجشنبه افزود: امروزه با افزایش سطح دسترسی کودکان و نوجوانان به شبکه گسترده جهانی از طریق دستگاه های تلفن همراه، تب لت، لپ تاپ و سیستم های رایانه ای، مدیریت بر منابع اطلاعاتی قابل دسترس آن ها دشوارتر شده و از این رو تهدیدهای بیشتری شامل حال کودکان و نوجوانان می شود.

وی ادامه داد: جنایات سایبری و سوء استفاده از اعتماد کودکان، سرقت اطلاعات محرمانه، مشاهده محتوای غیراخلاقی و نامناسب، بخشی عظیمی از تهدیدهای اینترنتی به شمار می روند که امروزه کودکان بسیاری با آن ها دست و پنجه نرم می کنند.

سرهنگ قاسملو گفت: پدران و مادران نقش موثری در کنترل فرزندان در فرهنگ وب گردی و میزان دسترسی آن ها به فضای مجازی و اینترنت دارند.

وی اظهار کرد: به منظور کاهش آسیب های احتمالی به کودکان و ارتقای سطح ایمنی سیستم های خود، به هشدار های این پلیس بیش از پیش توجه کنند.

رییس پلیس فتا آذربایجان شرقی با بیان اینکه اینترنت برای کودکان و نوجوانان و استفاده مکرر آن ها از وب، نوعی اعتیاد محسوب می شود، افزود: ضروری است والدین برای ساعات استفاده کودکان از اینترنت و وب گردی های روزانه حد و مرز تعیین کنند.

وی گفت: والدین باید مدیریت مناسبی روی برنامه های نصب شده توسط کودکان خود داشته باشند و از ویژگی های موجود در برنامه نصب شده، آگاهی کامل داشته و از دسترسی کودکان خود به برنامه هایی که متناسب با محدوده سنی آن ها نیست، جلوگیری کنند.

سرهنگ قاسملو با بیان اینکه ممکن است یک بازی ساده که از منابع نامعتبر دانلود می شود، راه نفوذی برای سرقت اطلاعات محرمانه ایجاد کند، اظهار کرد: بررسی شود که بازی های نصب شده توسط کودکان بر روی دستگاه های تلفن همراه یا تبلت یا رایانه های شخصی، قابل اعتماد هستند یا خیر.

وی ادامه داد: برنامه های مخرب می توانند به منظور سرقت موقعیت مکانی و اطلاعات شخصی شما برنامه ریزی شوند که نصب یک ضدویروس مطمئن می تواند کمک بسیاری در مدیریت برنامه های نصب شده و میزان دسترسی آن ها به بخش های مختلف دستگاه هوشمند اندرویدی شما داشته باشد.

رییس پلیس فتا آذربایجان شرقی گفت: ضروری است مدیریت کاملی روی ارتباط کودکانتان با دوستان مجازی خود از طریق برنامه های ارتباطی نظیر واتس اپ، وایبر و تانگو داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است مجرمان سایبری با تکنیک های مهندسی اجتماعی، کودکان شما را فریب داده و آن ها را در معرض خطر قرار دهند.

سرهنگ قاسملو ادامه داد: والدین می توانند به کمک ویژگی Parental Control یا 'کنترل والدین' که همواره در محصولات ضد ویروس های خانگی موجود است، مدیریت کاملی روی عملکرد فرزندان خود در اینترنت داشته باشند.

وی افزود: از این طریق والدین گزارش های مفصلی از وب سایت ها و محتوای مشاهده شده کودکان خود دریافت می کنند و با ایجاد فیلترهای گوناگون جهت دسترسی کودکان به وب سایت های نامناسب می توان به سادگی تعیین کرد که آن ها چه نوع محتوایی را مشاهده کنند و چه محتوایی برای آن مسدود شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :