مدیر جهاد کشاورزی دره شهر گفت: با آغاز برداشت محصولات مرکبات در این شهرستان پیش بینی می شود 24 تن محصول در شهرستان برداشت شود.
کد خبر: ۷۰۷۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۴ 24 January 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ طیار فیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: منطقه ماژین بـدلیل شـرایط آب و هوایی مناسب و زمین های حاصـلخیز یکی از مراکز اصـلی تولید میوه مرکبات به شـمار می رود.

وی افزود: کل باغات مرکبات ماژین 57 هکتار است که شامل لیمو خارگی، پرتقال، نارنگی و لیمو شیشه ای است و برداشت این محصولات تا چند روز دیگر ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی دره شهر تاکید کرد: برداشت پرتقال و نارنگی از سـطح سه هکتار از باغات مرکبات ماژین آغاز شـده که پیش بینی می شود از این میزان سـطح باغات 24 تن میوه به ارزش اقتصـادی 600 میلیون ریال تولید و روانه بازارهای داخلی شود.

فیلی متوسط عملکرد برداشت محصول ازاین باغات را هشت تن در هکتار عنوان کرد و یادآور شد: این محصولات تولیدی در بازارهای داخلی به ویژه استانهای لرستان و خوزستان به فروش می رسد و درآمد خوبی نصیب باغداران می شود.

وی برگزاری کلاس های آموزشی و ترویجی، ارائه توصیه های فنی، آموزشهای چهره به چهره پیرامون نحوه مراقبت و نگهـداری از باغـات، هرس به موقع باغات را از جمله خـدمات ارائه شـده باغـداران ماژین عنوان کرد.

فیلی گفت: محصول مرکبات ماژین به دلیل مصرف نکردن سموم شیمیایی در باغ ها از جمله مرکبات ارگانیک و با کیفیت است.
سالانه ١٩٠ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در مناطق مختلف این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار