منصور ستوده با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح تعادل بخشی تاکنون ۳ هزار و ۳۲۶ حلقه چاه غیرمجاز در استان همدان مسدود شده است، اظهارداشت: با انسداد این تعداد چاه غیرمجاز از برداشت بیش از ۲۵۲ میلیون متر مکعب آب در منابع زیرزمینی جلوگیری شد.
کد خبر: ۷۰۷۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۳ 24 January 2019
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: تاکنون ۴ هزار و ۱۰۳ حلقه چاه مجاز در استان همدان به کنتور هوشمند آب و برق مجهز شده است.

به گزارش مهر، وی بابیان اینکه شهرستان کبودرآهنگ با یک هزار و ۲۰ حلقه چاه مسدود شده بیشترین آمار را در این موضوع به خود اختصاص داده است، گفت: تعهد استان همدان برای سالجاری در زمینه پر کردن چاه‌های غیرمجاز انسداد ۵۳۰ حلقه چاه است.

ستوده با بیان اینکه شهرستان رزن نیز با ۶۳۴ حلقه چاه مسدود شده در رتبه بعدی انسداد چاه‌های غیرمجاز قرار دارد، افزود: بیشترین چاه‌های غیرمجاز در این دو شهرستان واقع بود.

وی گفت: از ابتدای سالجاری نیز تاکنون با پر کردن ۵۸۹ حلقه چاه غیر مجاز در استان همدان به میزان بیش از ۲۷ میلیون متر مکعب در مصرف آب صرفه جویی شده است.

ستوده همچنین بابیان اینکه در راستای صرفه جویی در مصرف آب تاکنون ۴ هزار و ۱۰۳ حلقه چاه مجاز در استان همدان به کنتور هوشمند آب و برق مجهز شده است، گفت: با اجرای طرح تعادل بخشی در استان و جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز شاهد کاهش روند افت سطح آب زیرزمینی در بعضی از دشت‌ها و همچنین بالا آمدن سطح آب در دشت‌های دیگر هستیم.

وی همچنین از همکاری بخش خصوصی در بخش آب استان همدان سخن گفت و افزود: بخش خصوصی در بخش آب استان همدان ۳۸۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام داده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار