مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان در پایان تاکید کرد: خوشبختانه هوای استان همدان استاندارد‌های هوای پاک را داراست، اما افزایش تردد وسایل نقلیه و شرکت‌ها و کارخانجات در حواشی شهر، می‌توانند این هوای پاک را آلوده کنند و وقوع پی در پی وارونگی هوا، از نشانه‌های آلودگی است.
کد خبر: ۷۰۷۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۶ 24 January 2019
عادل عربی با اشاره به افزایش استاندارد سطح پایش هوای پاک، از کاهش روز‌های آلوده نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا، عربی در تشریح این خبر اظهار کرد: خوشبختانه، با بارش‌های خوب و بهاری در منطقه خاورمیانه و استان همدان، روز‌های آلوده نسبت به مدت مشابه سال گذشته بسیار کمتر است.

وی ادامه داد: استان همدان از ابتدای سال تا کنون، ۱۵ روز هوای آلوده برای گروه‌های حساس تنفسی و قلبی و فقط ۳ روز هوای آلوده برای عموم مردم داشته است.

عربی تصریح کرد: در بعضی مواقع، تیرگی در سطح ارتفاعات استان مشاهده می‌شود که معمولا در فصل زمستان به علت هوای سرد رخ می‌دهد که نام این پدیده، وارونگی هوا است.

وی خاطرنشان کرد: وقوع این پدیده در روز‌های سرد کاملا طبیعی است و نمی‌توان از آن به عنوان آلودگی نام برد اگر چه وقوع پی در پی آن زنگ خطر افزایش آلاینده و آلودگی هوای همدان را به صدا در می‌آورد. 

عربی با اشاره به وجود ۵ مرکز پایش هوای پاک در سطح استان، بیان کرد: ۵ مرکز در سطح استان در نواحی اسدآباد، کبودرآهنگ، ملایر، نهاوند و همدان در حال فعالیت هستند که نزدیک‌ترین نقاط به پایگاه خود را مورد بررسی و پایش قرار می‌دهند.

وی افزود: با توجه به آمار و گزارشات معمولا هوای نواحی شمال پاک‌تر از نقاط جنوبی استان بوده که رزن، فامنین و کبودرآهنگ پاک‌ترین و اسدآباد به علت قرار گرفتن در غربی‌ترین مرز استان آلوده‌ترین هوا را به خود اختصاص داده‌اند.

عربی یادآورشد: اگر چه برخی از نقاط به نسبت نواحی دیگر، دارای هوای پاک‌تری هستند، اما این مقایسه تقریبی بوده و معمولا سطح پایش هوای پاک در بسیاری از نقاط استان همدان یکسان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار