در جلسه شوراي آموزش و پرورش استان، با تاكيد استاندار كرمانشاه و به منظور توسعه مجهز شدن مدارس استان در راستاي هوشمندسازي 4 ميليارد تومان به اين موضوع اختصاص يافت.
کد خبر: ۷۰۹۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۹ 30 January 2019

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند در اين جلسه، توسعه تكنولوژي و هوشمندسازي در مدارس استان را يك ضرورت مهم عنوان كرد و بيان داشت: اولويت اول ما در بخش آموزشي حركت در مسير هوشمندسازي مدارس استان با هدف انتقال بهتر مفاهيم و مباحث علمي به دانش آموزان است.

وي همچنين خواستار توجه بيشتر آموزش و پرورش به آموزش هاي لازم در ساختار آموزشي اين بخش شد و گفت: با توسعه تكنولوژي و هوشمندسازي در مدارس بايد به توسعه آموزش ها جهت بهره گيري بيشتر اين تجهيزات نيز اهتمام داشت.

مهندس بازوند در بخش ديگري از سخنان خود توجه بيشتر به مباحث نرم افزاري در آموزش و پرورش را مورد تاكيد قرار داد و اظهار داشت: در آموزش و پرورش استان بيشتر مباحث به سخت افزاري اختصاص پيدا مي كند در حاليكه با توجه به تهاجم فرهنگي دشمن و اقداماتي كه با توسعه فضاي مجازي در جريان است بايد بيشتر به مباحث نرم افزاري توجه كنيم.

استاندار كرمانشاه با اشاره به توطئه دشمنان براي تغيير نوع فرهنگ و گرايش مردم به ويژه جوانان گفت: آموزش و پرورش بايد با ارائه برنامه هاي جديد و مدون به دنبال مقابله با اين تهاجمات باشد زيرا در شبكه هاي مجازي پمپاژهاي زيادي با برنامه ها و مدل غير از فرهنگ ايراني مانند نگهداري بعضي حيوانات براي جوانان صورت مي گيرد.

مهندس بازوند تصريح كرد: در مباحث آموزشي كمتر به اين مسائل پرداخته مي شود در حاليكه اين مسائل بسيار مهمتر از مباحث سخت افزاري است لذا اداره كل آموزش و پروزش استان موظف است كه برنامه هاي خود را در راستاي مقابله جدي با تهاجمات فرهنگي در جلسه بعد براي اجرا در سال 1398 ارائه كند.

وي در ادامه با اشاره به بازديد چند مدت گذشته از مدارس ساخته شده در يكي از روستاهاي استان گفت: در چند مدت از يكي از روستاهاي استان به صورت سرزده بازديد كردم كه در اين روستا مدرسه جديد ساخته شده بود اما دانش آموزان در استفاده از آن بي بهره بودند كه پس از پيگيري هاي لازم مورد استفاده دانش آموزان قرار گرفت لذا اداره آموزش و پرورش با همكاري اداره نوسازي بايد سريعاً نسبت به تسريع در تجهيزات و در اختيار گذاشتن اين گونه مدارس اقدام كنند و توجهيي براي عدم به موقع آنها وجود ندارد.

در اين جلسه با تاكيد استاندار كرمانشاه 4 ميليارد تومان براي توسعه هوشمندسازي مدارس استان اختصاص يافت كه مقرر شد كه 2 ميليارد تومان آن از طريق اعتبارات استاني، يك ميليارد تومان اعتبارات ملي و يك ميليارد تومان هم ساير اعتبارات تامين شود.

در اين جلسه همچنين براي ساخت 27 سالن ورزشي پسرانه و 27 سالن ورزشي دخترانه نيز تصميماتي اتخاذ شد.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار