رییس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران:
سال گذشته ۱۶۳ نقطه حادثه خیز داشتیم و ۸۷ درصد این نقاط در حوزه درون شهری احصا شد و در ۱۳ درصد آشکارسازی صورت گرفت.
کد خبر: ۷۵۱۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴ 03 June 2019

خودروهای کنترل نامحسوس به ناوگان پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران افزوده می شود.

سرهنگ مهدی باقری در نشست خبری اظهار کرد: در ۳ ماهه تابستان سال قبل بیش از ۱۷۷ میلیون تردد در استان داشتیم که رشد ۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.
وی افزود: پیش بینی می کنیم تابستان امسال ازدحام بیشتری نسبت به سال قبل در استان داشته باشیم.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران گفت: مازندران در بین استان های کشور رتبه دوم کاهش تصادفات را در سال ۹۷ به دست آورد.

این مسئول با بیان اینکه سه هزار و ۲۰۰ نکته آموزشی از طریق رسانه ها در زمینه آموزش همگانی اطلاع رسانی شد که سهم مهمی در کاهش تصادفات دارد، تصریح کرد: بالغ بر ۲۱۰ هزار دانش آموز توسط کارشناسان ما مورد آموزش قرار گرفتند.
باقری ادامه داد: ۹ هزار و ۴۰۰ نفر از رانندگان حمل و نقل عمومی هم در این زمینه آموزش هایی قرار گرفتند.
وی با بیان اینکه ترافیک، سه زاویه مهندسی ترافیک، اجرای مقررات و آموزش را شامل می شود، خاطرنشان کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران آموزش را در راس کار خود قرار داد تا در این زمینه به موفقیت دست یابیم.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران اظهار کرد: سال گذشته ۱۶۳ نقطه حادثه خیز داشتیم و ۸۷ درصد این نقاط در حوزه درون شهری احصا شد و در ۱۳ درصد آشکارسازی صورت گرفت.

این مسئول افزود: همه این مسائل منجر به کاهش ۱۱ درصدی تصادفات در سال ۹۷ شد و برنامه ما کاهش ۲۰ درصدی تصادفات در سال جاری است.

باقری گفت: امسال در افزایش تصادفات، مسئولان استانی و شهرستانی باید پاسخگو باشند.

وی تصریح کرد: در ۲ ماهه اخیر، ۲۲ درصد کاهش تصادفات فوتی و جرحی در استان داریم.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران با بیان اینکه با توجه به موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی مازندران، پذیرای مسافران بسیاری هستیم، ادامه داد: در این روزها افزایش سفر به استان را شاهد هستیم، بالع بر ۱۰۰ دستگاه خودرو، ۷۰ دستگاه موتورسیکلت و هزار نیرو برای انضباط ترافیکی در این ایام به کار گیری می شود.

وی با اشاره به اینکه همکاران ما مجهز به موبایل هستند، گفت: با هنجارشکنان برخورد جدی می شود.

باقری اظهار کرد: سال گذشته فراوانی علت تصادفات به عدم توجه به جلو ۴۱ درصد، عدم رعایت حق تقدم ۳۱ درصد ، واژگونی خودرو ۱۹ درصد و ۹ درصد سرعت غیرمجاز مربوط بود.
وی افزود: ماده ۱۸۰ آیین نامه راهنمایی و رانندگی بر استفاده نکردن از موبایل تاکید دارد.
باقری با بیان اینکه عابران پیاده با ۴۱ درصد و راکبان موتورسیکلت با ۲۹ درصد بیشترین سهم را در بروز تصادف داشتند، گفت: عابران بالای ۵۰ سال در عبور عرضی از خیابان باعث بروز تصادف می شوند.

وی تصریح کرد: در ساری ۵۴ دوربین نظارتی داریم که روزانه اعمال قانون می شود.

این مسئول ادامه داد: سال گذشته ۱۴۸ نفر در حوزه درون شهری فوتی و چهار هزار و ۲۶ فقره تصادف جرحی داشتیم.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران با بیان اینکه پل های عابر پیاده فقط کارکرد تبلیغاتی گرفته و مورد استفاده عابران قرار نمی گیرد، خاطرنشان کرد: تا پایان سال یک سوم پل ها و یا حداقل ۲ پل در هر شهر باید مکانیزه شود.
باقری ادامه داد: چهار دستگاه خودروی کنترل نامحسوس در روزهای آینده در ساری، قائمشهر، آمل و بابل در اختیار پلیس راهنمایی و رانندگی قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه ترددهای غیرمتعارف در برخی خیابان های مرکزی شهرها نسبت به سال گذشته کاهش یافته و سه خودرو در طول شب گشت زنی می کنند، افزود: شبانه ۵تا ۷ خودرو متوقف در این راستا متوقف می شود با اجرای گشت نامحسوس، سایر ترددهای غیرمتعارف هم به صفر می رسد.

این مسئول با بیان اینکه مسیر دوچرخه سواری در خیابان فرهنگ، قارن و انقلاب ساری راه اندازی می شود، گفت: فرهنگ دوچرخه سواری باید در جامعه نهادینه شود و ما اکنون به مدت ۲ سال است در تنکابن از گشت های دوچرخه ای استفاده می کنیم.

باقری گفت: در ۷۰ روز گذشته ۹۳ دستگاه خودروی سرقتی در استان کشف شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار