کد خبر: ۷۶۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۳ 15 August 2015

یاسوج
خطیب:سید علی‌صالح موسوی‌اعظم
سید علی‌صالح موسوی‌اعظم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یاسوج اظهار داشت: ملت ایران با وجود نعمت بزرگ رهبری انقلاب و اتحاد و یکپارچکی همچون درخت تنومندی شده است که در مقابل هیچ تندبادی نمی‌لرزد.

وی با اشاره به سالروز پیروزی حزب‌الله لبنان بر ارتش صهیونیستی در جنگ 33 روزه، عنوان کرد: اتحاد و ایمان قوی مهمترین دلایل کسب این موفقیت مهم بود.

موسوی‌اعظم ابراز کرد: حزب‌الله لبنان در این جنگ نابرابر موفق شد رژیم صهیونیستی دارای تجهیزات پیشرفته نظامی را به طرز مفتضحانه‌ای مغلوب کند.

امام جمعه موقت یاسوج افزود: سال‌ها قبل کشورهای عربی برای جنگ با رژیم صهیونیستی با یکدیگر متحد شدند اما نتوانستند بیشتر از 6 روز مقاومت کنند و پس از آن کشورهای عربی باور کردند که نمی‌توان با رژیم صهیونیستی جنگید و آن را شکست داد در حالی که حزب‌الله لبنان موفق به انجام چنین کاری شد.

موسوی‌اعظم با اشاره به اینکه هرگاه ملتی وحدت همراه با ایمان راسخ داشته باشند توانایی شکست هر دشمنی را دارند، بیان کرد: نمونه بارز این امر دوران 8 سال دفاع مقدس است که ایران با بیش از 80 کشور متحد رژیم بعث عراق جنگید و یک وجب از خاک کشور از سوی دشمنان اشغال نشد.

وی با اشاره به 25 مردادماه مصادف با اول ذیقعده سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر، تصریح کرد: این بانوی بزرگوار به کریمه اهل بیت مشهور است.

امام جمعه موقت یاسوج اظهار داشت: بر اساس روایت‌های مختلف هر مسلمانی که این بانوی بزرگوار را با شناخت و معرفت کافی زیارت کند بهشت بر او واجب می‌شود

موسوی‌اعظم با بیان اینکه مرقد حضرت معصومه(س) حرم اهل بیت عصمت و طهارت است و دختران باید با تبعیت از این بانوی بزرگوار عفت، حیا و حجاب را رعایت کنند، افزود: وظیفه تمام مسلمانان بویژه زنان و دختران آن است که از حضرت معصومه(س) الگو بگیرند.



گچساران
خطیب:حجت الاسلام سید امین الله حجازی
حجت الاسلام سید امین الله حجازی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته گچساران، اظهار داشت: تقوا سبب عزت و کرامت انسان در دنیا و آخرت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تقوا سبب سربلندی انسان و نزدیکی هر چه بیشتر وی به خداوند می‌شود، افزود: تقوا سبب دوری انسان‌ها از انجام گناهان می‌شود.

امام جمعه گچساران رعایت تقوا از سوی همه انسان‌ها ضروری دانست و گفت: تقوا سبب سعادت انسان در این دنیا و دنیای آخرت می‌شود.

حجازی با اشاره به تشییع و خاکسپاری شهدا در استان کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: تشییع این شهدا برای همه به ویژه قشر جوانان پیام‌هایی دارد.

وی با تأکید بر اینکه آبرو و عزت امروز ایران اسلامی مدیون شهدا بوده است، ابراز کرد: فداکاری‌ها و رشادت‌های شهدا و رزمندگان در دوران دفاع مقدس به ایران اسلامی آبرو و عزت داده است.

امام جمعه گچساران تصریح کرد: ضروری بوده که فرهنگ ایثار و شهادت در بین همه به ویژه قشر نوجوانان و جوانان ما به بهترین شکل ترویج شود.

حجازی با اشاره به سفرهای اخیر وزیر امور خارجه، گفت: آمریکا و اسرائیل به دنبال ضربه زدن به ملت ما هستند ولی ایران اسلامی کشوری مقتدر بوده و هیج کشوری نمی‌تواند بر ملت ما مسلط شود.

دهدشت
خطیب:حجت الاسلام سید نصیر حسینی
حجت الاسلام سید نصیر حسینی در خطبه‌های نخست نماز جمعه این هفته شهر دهدشت، ضمن توصیه خود و همه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی،اظهار داشت: مؤمنان راستین همواره پرودرگار را ناظر بر اعمال خود می‌بینند و بر روی اعمال و رفتار خود تفکر می‌کنند.

امام جمعه دهدشت با تبریک 1 ذی القعده مصادف با ولادت با سعادت حضرت معصومه (س)،گفت: آن بانوی بزگوار دارای شخصیت رفیع و والامقام و سرچشمه معرفت و دانش بود.

وی بابیان اینکه دختران جامعه اسلامی باید آن بانوی همام را سرمشق و الگوی خود قرار دهند،عنوان کرد: عبادت و زهد، پارسایی و تقوا، راستگویی و بردباری، استقامت در برابر ناملایمات، بخشندگی و پاکدامنی و نیز یاد خدا از صفات برجسته آن بانوی بزرگوار بود.

حسینی با اشاره به تشییع شهدای گمنام در شهرستان کهگیلویه،بیان کرد: مردم ولایتمدار کهگیلویه بار دیگر نشان دادند که تا پای جان بر سر آرمان‌های خود با رهبری و پاسداشت ارزش‌های انقلاب اسلامی پایبند هستند.

امام جمعه دهدشت گفت: حضور پر خیر و برکت شهدای گمنام در شهرستان بار دیگر فضای کهگیلویه را عطرآگین و یاد دوران جبهه و ایثار را زنده کرد.

وی در خطبه دوم نماز جمعه دهدشت،عنوان کرد: آمریکا و مدافعانش همواره در طول تاریخ نسبت به ملت‌های مستضعف ظلم و جفا کردند و ما هرگز جانفشانی و ایثار فرزندان ملت در برابر ظلم ظالمان را فراموش نمی‌کنیم.

حسینی بابیان اینکه مبارزه با استکبار جهانی وظیفه هر مسلمان و انسان آزاده‌ای است،اظهار داشت: مبارزه با استکبار جهانی سیاست راهبردی نظام است.

چرام
خطیب:حجت‌الاسلام مجتبی فرهمند

حجت‌الاسلام مجتبی فرهمند در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: تنها چیزی در دنیا و آخرت به کار ما می‌آید و مورد قبولی طاعات و عبادات و اعمال ما خواهد بود، رعایت کردن تقوا در دنیا است چراکه خداوند فقط اعمالی را قبول می‌کند که آمیخته با تقوا باشد.

امام جمعه موقت چرام در ادامه با اشاره به هدف خلقت و با بیان اینکه گاهی آنقدر در دنیا غرق می‌شویم که هدف خلقت را فراموش می‌کنیم، عنوان داشت: خداوند در قرآن می‌فرماید که انسان را برای عبادت خلق کردیم تا به وسیله عبادت و بندگی به اوج و تکامل برسد که تکامل هر انسان رسیدن به رضایت خداوند متعال است.

وی در خطبه دوم نماز سیاسی،عبادی این هفته از مردم شهیدپرور کهگیلویه و بویراحمد به جهت حضور بی‌نظیر در تشییع شهدای غواص تقدیر و تشکر کرد و عنوان داشت: مردم چرام همچون سال‌های گذشته در صحنه و دفاع از ارزش‌ها، سنگ تمام گذاشته و حرکتی غرورآفرین را در شهرستان به منصه ظهور رساندند.

حجت‌الاسلام فرهمند با اشاره به 23 مرداد به عنوان روز مقاومت اسلامی و با اشاره به آیات قرآن در خصوص استقامت، تصریح کرد: شهدا نماد مقاومت و استقامت در مقابل ظلم هستند، شهیدی که پس از 30 سال با دست بسته و سیم خاردار تفحص می‌شود، نماد مقاومت بوده که درس و پیامی برای ملت و مسئولان است.

خطیب جمعه موقت چرام افزود: این شهدا رفتنشان عزت و آمدنشان برکت داشت، این دست‌های بسته پیام دارد، استخوان‌هایی که هر چند سال یک بار تفحص می‌شوند، حرف دارند و پیامشان جز مقاومت نیست، آنان زیر خروارها خاک ماندند تا زیر سلطه نباشند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه یکی از حوادثی که در تاریخ ایران اسلامی رقم خورد، 28 مرداد بود، تصریح کرد: رویدادی که پس از قیام 30 خرداد توسط شیطان بزرگ، شیرینی آن قیام را بر ملت ایران تلخ کرد که آمریکا و انگلیس دست به دست هم دادند و یک کودتای نظامی را در 28 مرداد رقم زدند.

فرهمند اضافه کرد: هر جایی در تاریخ جمهوری اسلامی را نگاه کنیم که رد پایی از شیطان بزرگ، آمریکای مستکبر است، یک فتنه در کار بوده بوده که کودتای 28 مرداد از جمله این فتنه‌ها و روز ننگینی در تاریخ ایران اسلامی است.

امام جمعه موقت چرام به توافقنامه اشاره داشت و با بیان اینکه برخی در این خصوص مانور داده، سنگ اندازی می‌کنند و برخی نیز سعی دارند آن را از مسیر قانونی خود به در کنند، گفت: طبق اصل 77 قانون اساسی، هر گونه تعهد، تفاهم و موافقت‌نامه‌‌ای که الزام‌آور باشد باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.


قلعه رئیسی

خطیب:حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی

حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، گفت: راه نجات از گناه توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است، تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.

وی ادامه داد: عواملی مانند تقوا، حفظ عفت، رعایت حقوق، شرکت در غم و شادی یکدیگر، وجود فرزند و کنترل عوامل مزاحم در حفظ و ثبات حیات خانواده مؤثر است.

امام جمعه قلعه‌رئیسی در ادامه بحث گناه به موضوع غنا اشاره کرد و گفت: غنا عبارت است از کشیدن صدا و گردانیدن آواز در حلق و به نحوی که مطرب آور و مناسب مجالس لهو لعب و محفل اهل بیت معصیت و همراه با آلات موسیقی باشد.

صلواتی تأکید کرد: در واقع همان آوازخوانی و خوانندگی است ملاک در غنا کشیدن صدا و مطرب بودن آن است.

وی با بیان اینکه برخی آوازها با احساسات شهوانی و جنسی سر و کار دارد، تصریح کرد: برخی آوازها رخوت‌آور و موجب ضرر برای اعصاب و روان و دشمن اراده و تصمیم انسان هستند.

صلواتی در خطبه دوم با دعوت به تقوای الهی، ملاک کرامت آدمی را معیار پذیرش اعمال و مرکب راهوار سعادت تقوا دانست.

امام جمعه قلعه‌رئیسی با بیان اینکه شهدا سبب عزت و اقتدار کشور هستند، بیان کرد: اینکه شهدا با این فاصله می‌آیند و اینطور اثر می‌گذارند از عنایات الهی است و قرار است ما که غفلت‌زده و مردم هستیم تا شهدا که زنده و احیاگر هستند در ما تاثیر بگذارند و این شهدا بوی عاشورا می‌دهند.

وی به حضور مردم در تشییع شهدای گمنام قلعه‌رئیسی اشاره کرد و اظهار داشت: این استقبال بی نظیر مردم در سراسر کشور در استان و در منطقه چاروسا نشان دادند که مردم ادامه‌دهنده راه شهدا هستند و راه آرمان این شهیدان که همان حفظ آرمان‌ها، ارزش‌ها و دین است.

صلواتی گفت: این شهدا با حضور خود در منطقه ما سبب خیر و برکت شدند و باید قدردان این رزق‌ها باشیم و شهدا رزق ما هستند و آنها زنده و واسطه رزق خدا و مخلوقش و شاهد بر اعمال ما هستند.

وی اضافه کرد: باید از تک تک مردم که این حماسه باشکوه را خلق کردند صمیمانه تقدیر کرد و باید در این بوستان شهدا حرمت شهدا را حفظ کنیم و به زیارت آنها برویم؛ مواظب اعمال و رفتارمان در این بوستان شهدا باشیم و این مکان را تبدیل به یک فضای معنوی و اخلاقی کنیم.

صلواتی با تقدیر از مدیرکل صداوسیمای مرکز استان در جهت پخش زنده مراسم تشییع شهدای گمنام قلعه‌رئیسی عنوان کرد: جا دارد صمیمانه از مدیرکل محترم صدا و سیما استان و همکاران این بزرگوار در خصوص پخش زنده مراسم تشییع شهدای گمنام از شبکه استانی دنا و شبکه های سراسری تقدیر و تشکر کرد.

امام جمعه قلعه‌رئیسی به ولادت حضرت معصومه و روز دختر اشاره کرد و گفت: دختر باید دارای عفت و حیا باشد دختر خوب محجبه و پاک است که زینت‌آلات خود را به حراج نمی‌گذارد، چراکه دختران امروز مادران فردا هستند و باید برای دختران آینده الگو باشند.

وی اذعان داشت: دختران ما باید به فاطمه معصومه اقتدا کنند و آن حضرت را الگو قرار دهند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار