کد خبر: ۷۷۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۳ 16 August 2015


استاد دانشگاه ایالتی سانفرانسیسکو آمریکا با بیان اینکه شرایط اقتصادی در آمریکا سخت شده و بیکاری سبب ایجاد بیماری روحی روانی در افراد شده است گفت: سربازانی آمریکایی که بیشتر از جنگ برگشتند مشکل شبه جسمی دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی چاوشیان در دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی این شهر در سخنرانی با موضوع آناتومی تخریب در اختلالات شخصیتی اظهار کرد: آناتومی اختلال در شخصیت دارای بخش‌های نشانه‌های اختلالات شخصیتی در آسیب‌شناسی روحی و روانی در افراد است.

استاد دانشگاه ایالتی سانفرانسیسکو آمریکا به روانکاوی جدید در آناتومی تخریب در اختلالات شخصیتی اشاره کرد و افزود: در دنیای امروز پدیده سوءظن به صورت فردی و جمعی در افراد به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه آناتومی تخریب در اختلالات شخصیتی تضاد آشتی‌ناپذیر در افراد است، تصریح کرد: جهان امروز به طرفی پیش می‌رود که در کره زمین با تضاد اختلالات شخصیتی آشتی‌ناپذیر مواجه هستیم.

این دکترای تخصصی روانشناسی بالینی و روانکاوی، خودشیفتگی را از نشانه‌های اختلالات شخصیتی دانست و بیان کرد: فرد با فکر و خیال و سوءظن به خود و دیگران آزار می‌رساند.

وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به افزایش دما و تخریب کره زمین، خاطرنشان کرد: جنگ‌هایی که در دنیا ایجاد شده موجب تخریب کره زمین می‌شود و جهان امروز نیاز به بازسازی دارد.

چاوشیان از وجود 10 نوع اختلال شخصیتی در افراد خبر داد و گفت: اختلالات شخصیتی به سه گروه تقسیم می‌شود و به این موضوع در ادبیات عرفانی و فلسفه اسلامی به‌ویژه در ایران توجه شده است.

استاد دانشگاه ایالتی سانفرانسیسکو آمریکا با بیان اینکه تضاد آشتی‌ناپذیر در تخریب و بازسازی اختلالات شخصیتی افراد وجود دارد، یادآور شد: الگوها و ویژگی‌های ثابت و پایدار شخصیت فرد را تشکیل می‌دهد و این شخصیت از 18 سالگی ثابت می‌ماند.

وی افراد را دارای شخصیت‌های متفاوت خواند و اظهار کرد: افراد برون‌گرا یا درون‌گرا هستند و این موضوع به معنای وجود بیماری در فرد نیست.

به گفته چاوشیان، برون‌گرایی یا درون‌گرایی زمانی بیماری تلقی می‌شود که مسائل در فرد منجمد شده باید و در عملکرد روزانه طوری اثر می‌گذارد که فرد فلج روانی شده و در منزل خود را حبس می‌کند.

استاد دانشگاه ایالتی سانفرانسیسکو آمریکا با بیان اینکه اختلال شخصیتی در ارتباط فرد با دیگران ایجاد می‌شود، افزود: افرادی که گوشه‌گیر هستند و با رایانه سروکار دارند بیشتر دچار مشکل ارتباطی می‌شوند.

وی شخصیت افراد را دارای انواع متفاوت خواند و بیان کرد: افرادی که می‌گویند باید حمله کرد قبل از آن‌که دیگران حمله کنند دارای آناتومی سوءظن هستند.

چاوشیان تصریح کرد: مطالعات نشان داده، اختلالات شخصیتی در خانواده‌هایی که اجازه بیش از حد به فرد نمی‌دهند و مادر وابستگی عجیبی به کودک دارد و همچنین همسرانی که بیش از اندازه حسود هستند و شک و تردید بیمارگونه دارند، ایجاد می‌شود.

استاد دانشگاه ایالتی سانفرانسیسکو آمریکا به شخصیت عجیب و غریب در افراد اشاره کرد و گفت: شخصیت عجیب و غریب نشان‌دهنده اختلالات فکری در افراد است و فرد در فکر خود تجزیه و تحلیل اشتباه انجام می‌دهد و در نهایت منجر به خیال‌بافی می‌شود.

وی نداشتن ثبات شخصیتی را از دیگر انواع شخصیت برشمرد و خاطرنشان کرد: افراد مذکور دارای نفرت بسیار هستند و این امر همراه با خودآزاری است.

چاوشیان با ذکر درمان یک بیمار خانم در آمریکا، یادآور شد: شرایط اقتصادی در آمریکا سخت شده و بیکاری وجود دارد و این موضوع سبب ایجاد بیماری روحی روانی در افراد شده است.

استاد دانشگاه ایالتی سانفرانسیسکو با بیان اینکه فرد مراجعه‌کننده به دلیل بیکاری دچار بیماری شده بود، اظهار کرد: بیکار شدن همسر خانم مذکور شرایط را سخت‌تر کرده بود.

وی به تنش بیمار با همسرش اشاره کرد و افزود: پیشنهاد جدا شدن خانم مذکور داده شد اما اظهار کرد به شوهر و فرزندش علاقمند است اما شرایط باید به گونه‌ای باشد در کنار همدیگر زندگی کنند.

چاوشیان با اشاره به مشکلات شبه جسمی، بیان کرد: سربازانی آمریکایی که از جنگ برگشتند بیشتر مشکل شبه جسمی دارند.

این دکترای تخصصی روانشناسی بالینی و روانکاوی به شخصیت خودشیفتگی در برخی افراد اشاره کرد و گفت: فرد در وضعیت مذکور فکر می‌کند استعداد خاص دارد و ویژه است و باید تحسین شود.

وی ادامه داد: فرزندان نخست خانواده و تنها کودک جزو افراد مذکور هستند و اگر تحسین و تمجید نشوند سرخورده می‌شوند.

چاوشیان با بیان اینکه نوزاد انسان با حیوانات فرق دارد، اظهار کرد: انسان باید فرهنگی و اجتماعی شود و این امر زمان‌بر است.

استاد دانشگاه ایالتی سانفرانسیسکو آمریکا، اختلالات شخصیتی را دارای تضاد درونی و بیرونی خواند و بیان کرد: فرد با بهره‌گیری از فرهنگ باید از درون ساخته شود و به طور ماشینی پرورش پیدا نکند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار