کد خبر: ۷۷۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۱ 16 August 2015


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از تصویب 32 روستای هدف گردشگری در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رضا علیزاده در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان با اشاره به تصویب 71 منطقه نمونه گردشگری در نقاط مختلف استان، اظهار کرد: انگیزه سرمایه‌گذاری در طرح‌های گردشگری گیلان مضاعف است.

وی از تصویب 32 روستای هدف گردشگری در گیلان خبر داد و بیان کرد: تصویب روستاهای گردشگری در راستای هدایت گردشگران در مناطق هدف در استان است.

*تخریب 12 مورد ساخت و ساز در منطقه حیران

فرماندار آستارا نیز در جلسه مذکور به منطقه گردشگری حیران اشاره کرد و گفت: موضوع منطقه حیران در مقایسه با دیگر مناطق بیشتر سیاسی شده است.

سیروس شفقی با بیان اینکه 115 خانواده ویلاساز از استان مجاور در منطقه حیران داشتیم، تصریح کرد: بحث‌هایی در مورد مذکور ایجاد شده است.

وی متذکر شد: از زمان استقرار بنده حتی یک مورد مجوز ساخت و ساز در منطقه حیران صادر نشده ضمن اینکه تخریب 12 مورد پرونده متنفذین استان مجاور صادر شده است.

شفقی مساحت روستای حیران را 2 هزار و 200 هکتار عنوان کرد و افزود: سال 55 جمعیت روستای حیران 600 نفر بود و یک‌هزار و 200 هکتار مستثنیات اشخاص را داشتیم.

فرماندار آستارا به وجود یک‌هزار و 20 هکتار منابع طبیعی در منطقه حیران اشاره کرد و یادآور شد: 10 کیلومتر در محدوده منابع طبیعی منطقه حیران دیوار بتنی اجرایی شده و در این زمینه تجاوزی به منابع طبیعی نشده است.

وی با بیان اینکه 164 فقره پرونده مطابق با طرح هادی در منطقه حیران صادر شده است، خاطرنشان کرد: 57 فقره مطابق با طرح است و 28 فقره غیرمجاز اعلام شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار