با هوشیاری پلیس فتا خراسان رضوی عامل 647 فقره کلاهبرداری با فروش پنل اینترنتی جعلی شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۷۹۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶ 20 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی شهرستان سبزوار با اعلام این خبر گفت: کارشناسان پلیس فتا این فرماندهی با رصد فضای مجازی سایتی را که فاقد نماد الکترونیکی بوده و در آن مدیریت سایت خود را ،شركت كاریابی معرفی کرده بود شناسایی کردند.

سرهنگ "سید محمد هاشمی" افزود: در پی تبلیغات فریبنده مبنی بر تبلیغات فروش پنل کاریابی و درآمد ماهانه 10میلیون ریال کاربران اینترنتی جویای کار مبلغ 420 هزار ریال به حساب اعلام شده واریز می کنند.

در ادامه بررسی ها مشخص شد کاربران اینترنتی با واریز وجوه و ثبت نام در این درگاه جعلی منتظر ارائه پنل بودند که با گذشت مدت زمانی طولانی از موعد مقرر ، پنل مربوطه ارائه نشده و مدیر سایت پاسخگو نیست.

کارشناسان پلیس فتا با بررسی های فنی- تخصصی در فضای مجازی درگاه جعلی را شناسایی و با استعلام به عمل آمده مشخص شد 647 تراکنش با این حساب به مبلغ 170میلیون و 588 هزار ریال انجام شده است و این شرکت کاریابی فاقد هرگونه مجوز و وجود خارجی است.

سرهنگ هاشمی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با بدست آوردن ادله و مستندات دیجیتالی لازم در خصوص فعالیت مجرمانه این سایت جعلی، عامل کلاهبرداری در شهر سبزوار را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر کردند.

متهم 26 ساله که یکی از طراحان حرفه ای سایت می باشد در تحقیقات اولیه منکر هرگونه اتهامی شده که در ادامه بازجویی های با مشاهده ادله و مدارک دیجیتالی کافی جرم که با دقت نظر و کارشناسی جمع آوری شده به بزه انتسابی اعتراف کرد.

سرهنگ هاشمی تصریح کرد: متهم پس از بازجویی های تکمیلی با تشکیل پرونده راهی دادسرا شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار