کد خبر: ۸۴۶۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۹ 29 August 2015

رییس کل سازمان نظام پزشکی کشور با بیان اینکه حرفه پزشکی با سختی ها و آسیب های روحی و جسمی فراوانی همراه است، گفت: جایگاه پزشکی کشور نیازمند نگاه ویژه مسوولان است.

به گزارش ایرنا، دکترعلیرضا زالی شامگاه جمعه درآیین گرامیداشت روز پزشک که در تالارشهیدان نژاد فلاح کرج برگزارشد، افزود: امروز بیش ازهر زمان دیگری باید حاکمیت و مسوولان کشور به صورت جدی به جامعه پزشکی توجه کنند.

وی اظهار داشت: توجه به دغدغه های جامعه پزشکی یک نکته کلیدی و راهبردی است که

اگراین موضوع به فراموشی سپرده شود بخش سلامت آسیب خواهد دید.

این مسوول خاطرنشان کرد: البته نگاه مقام معظم رهبری به جامعه پزشکی نگاه راهبردی است و رییس جمهوری ، قوه قضاییه و مجلس نیز در روزهای اخیرتوجه خاصی به این جامعه مطعوف داشتند.

وی اظهار کرد: با فهم دقیق ازجایگاه جامعه فرهیخته پزشکان ، داروسازان و حوزه سلامت کشور است که می توان به آینده این بخش امیدوار بود.

زالی با بیان اینکه افرادی وارد رشته پزشکی می شوند که از بهره هوشی بالایی برخوردار باشند، گفت: نباید فضا به گونه ای شود که این افراد پس ازتحمل سختی های دوران تحصیل دچار یاس و سرخوردگی شوند.

وی افزود: اگر امروز حاکمیت به این آسیب شناسی توجه نکند ما در آینده در بخش سلامت با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

این مسوول با اشاره به اینکه پزشک با حداقل تعرفه حقوقی، نیمه های شب بر بالین بیمار حضور پیدا می کند، گفت: رویکرد ما به جامعه پزشکی باید تکریم باشد و نباید در مهندسی اجتماعی کشور چنین جایگاهی مخدوش شود.

زالی بیان داشت: رویکرد مسوولان به جامعه پزشکی باید بر مدار تکریم، تشویق و مراقب از این قشر عظیم استوار شود.

دراین آیین که حدود یک هزارو 300 نفرازپزشکان ، پیرا پزشکان ، دندان پزشکان و کارشناسان حوزه سلامت حضور داشتند، از28 پزشک نمونه با لوح سپاس و دایایی تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار