علی‌محمد محمدی با بیان اینکه تعداد کودکان مشکوک به اختلال بینایی حدود ۱۲۰ نفر تشخیص داده شدند که برای ادامه درمان به پزشکان متخصص معرفی شدند گفت: علاوه بر این در سال گذشته ۲ هزار ۴۰۰ کودک بدو تولد مورد شنوایی‌سنجی قرار گفتند که مورد مشکوکی در بین آن‌ها وجود نداشت.
کد خبر: ۸۷۶۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۸ 18 July 2020
رئیس اداره بهزیستی نهاوند با بیان اینکه با توجه به شیوع کرونا تا کنون دستورالعمل خاصی در رابطه با بینایی‌سنجی کودکان ارسال نشده است گفت: با توجه به احتمال وقوع کرونا در سالتحصیلی آینده این طرح از اوایل مرداد تا پایان شهریورماه اجرا خواهد شد.

به گزارش فارس، محمدی اظهار کرد: سال گذشته ۶ هزار و ۷۰۰ تن از کودکان سه تا ۶ ساله نهاوندی از سوی اداره بهزیستی تحت غربالگری بینایی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه تعداد کودکان مشکوک به اختلال بینایی حدود ۱۲۰ نفر تشخیص داده شدند که برای ادامه درمان به پزشکان متخصص معرفی شدند گفت: علاوه بر این در سال گذشته ۲ هزار ۴۰۰ کودک بدو تولد مورد شنوایی‌سنجی قرار گفتند که مورد مشکوکی در بین آن‌ها وجود نداشت.

رئیس اداره بهزیستی نهاوند در خصوص دیگر اقدامات انجام شده در زمینه پیشگیری از معلولیت گفت: به منظور پیشگیری از معلولیت افراد قبل از تولد طرح غربالگری ژنتیک اجرا شد و ۲ هزار پرسشنامه از سوی مراجعین تکمیل و برای ۲ هزار و ۴۰۰ نفر نیز کلاس‌های آموزش قبل از ادواج برگزار کردیم.

وی در خصوص اجرای طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان در سال جاری گفت: در حال حاضر با توجه به شرایط خاص امسال به لحاظ شیوع ویروس کرونا تا کنون دستورالعمل خاصی در رابطه با بینایی‌سنجی کودکان برای ما ارسال نشده است.

محمدی ادامه داد: البته همه ساله این طرح از آبان‌ماه با همکاری آموزش و پرورش اجرا می‌شد، اما امسال با توجه به احتمال وقوع کرونا در سالتحصیلی آینده این طرح از اوایل مرداد تا پایان شهریورماه اجرا خواهد شد.

وی در خصوص فعالیت مراکز مشاوره‌ای نیز گفت: در شهرستان نهاوند سه مرکز مشاوره روانشناسی پیش از ازدواج فعال است و در حال حاضر ۳ هزار و ۲۵۰ معلول در شهرستان نهاوند زیر پوشش بهزیستی قرار دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار