معاون اجتماعی دادگستری استان ایلام
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام گفت: حبس زدایی و پیشگیری از وقوع جرم از مهمترین رویکردهای دستگاه قضایی است.
کد خبر: ۹۲۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۳ 12 September 2015
به گزارش تابناک ایلام، جعفر داراب خانی در جریان بازدید از زندان مرکزی ایلام ابراز امیدواری کرد با انجام منسجم و کارشناسی شده فعالیت های اصلاحی و تربیتی در سطح زندان هم از تکرار جرم و هم از شدت آسیب های رفتارهای زندانیان کاسته شود.
وی افزود: به مشکلات زندانیان در چارچوب قانون و مقررات رسیدگی می شود و درخواست های منطقی و معقول مددجویان منتج به نتایج مثبت خواهد شد.
معاون دادگستری ایلام یادآور شد: اشتغال افراد و ارتقای سطح تحصیلات از مهمترین روش های نوین پیشگیری از وقوع جرم است و بیکاری و سطح تحصیلات پایین رابطه مستقیمی با ارتکاب جرم دارد.
داراب خانی تاکید کرد: به منظور رسیدگی به مسایل و مشکلات قضایی زندانیان از رییس کل دادگستری ایلام بعنوان نماینده تام الاختیار قوه قضاییه نیز دعوت می شود تا با حضور ایشان و روسای حوزه های قضایی شهرستان ها در زندان به مشکلات قضایی زندانیان رسیدگی چهره به چهره شود.
مدیرکل زندان های ایلام نیز در این بازدید اظهار کرد: در سایه همکاری و تعامل دستگاه های قضایی و دیگر مسوولان استانی می توان مجموعه ای موفق و رو به رشد داشت.
اکبر محبی به انسجام فعالیت های اصلاحی و تربیتی و همچنین اهداف والای سازمانی اشاره و اضافه کرد: بستر تغییر هویت مجرمانه زندانیان با تلاش پرسنل و مسوولان به نحو مطلوبی فراهم شده است.
وی گفت: جهت تسریع به رسیدگی مشکلات زندانیان اعم از عدم اطاله دادرسی، بلاتکلیفی زندانیان تحت قرار و استماع درخواست ها و مشکلات زندانیان، مسوولان قضایی را دعوت می کنیم تا در میان زندانیان حضور یافته و نسبت به رفع مشکلات آنها مساعدت کنند.
محبی اظهار کرد: حضور مراجع قضایی در زندان و رسیدگی به مشکلات زندانیان نه تنها به روند رسیدگی به دیگر پرونده های قضایی زندانیان سرعت می بخشد، بلکه اقدامی نوین و اثر بخش در تخلیه بار روحی و روانی زندانیان است.
براساس آمارهای غیر رسمی بیش از یک هزار نفر در زندان های استان ایلام دوران محکومیت خود را می گذرانند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار