هنوز شورای اول شهر ملایر به پایان مسیر چهار ساله خود نرسیده بود که رایزنی‌ها و جلسات خانوادگی و صنفی برای حضور در شورای دوم آغاز شد.
کد خبر: ۹۶۶۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۵ 23 May 2021
نگاهی به دومین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر ملایر (سال ۱۳۸۱)
 
 
 
 
 
 
 
 
نگاهی به دومین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر ملایر (سال ۱۳۸۱)
 
 
گرچه استعفای آقایان محمدی و عباسی به نقطه تاریک شورای اول مبدل شده بود، اما همین یک دوره هم کافی بود تا خیلی از نقاط ابهام فعالیت شورا و نحوه ارتباطش با شهرداری و دیگر نهاد‌های خدمات رسان مشخص شود و داوطلبان با نگاه بازتری به عرصه انتخابات شورا ورود کنند. 

به گزارش تابناک همدان، البته همین قدر که در راستای خدمت رسانی ابهام زدایی انجام شده بود، منافذ ورود به ساختار مالی، نیروی انسانی و قرارداد‌های شهرداری هم برای مشتاقان اش مشخص شد.

در فرصت قانونی ثبت نام، تعداد ۸۱ نفر (شامل۶ زن و ۷۵ مرد) برای تصاحب هفت صندلی شورای دوم شهر ملایر اعلام آمادگی کردند.

پنج نفر نتوانستند از فیلتر‌های هیئت‌های اجرایی و نظارت عبور کنند و در نیمه راه متوقف شدند و ۱۱ نفر هم در مراحل مختلف پس از تایید با استعفا و انصراف از مسیر رقابت‌ها کناره‌گیری کردند تا ۶۵ نفر (شامل ۵۹ نفر مرد و ۶ نفر زن) عهده‌دار رقابت نسبتاً سنگین برای شورای هفت نفره شهر ملایر باشند. 
 
نکته جالب در این دوره حضور هر هفت نفر شورای اول در لیست ثبت نام‌های شورای دوم بود.

با یک نگاه به میزان تحصیلات ۶۵ نفر ثبت نامی مشخص شد که ۸ نفر زیر دیپلم، ۳۱ نفر دیپلم و فوق دیپلم و ۴۱ نفر هم لیسانس و بالاتر بودند.

وجود تنها یک نفر دارای سواد حوزوی در بین این جمع ۶۵ نفره هم از نکات قابل تامل این دوره است.

با توجه به اعلام مرکز آمار ایران (۱۰۳۹۲۱ نفر) از ساکنین حوزه انتخابیه شهر ملایر واجد رای دادن بودند که در روز انتخابات (یعنی نهم اسفند ماه ۱۳۸۱) از ۶۰ صندوق موجود حوزه‌های شهری (۴۲۵۴۰ رای) به دست آمد که مشارکتی برابر ۴۰/۹ درصد را نشان می‌داد.

کاهش ۱۸/۴ درصدی مشارکت این دوره نسبت به دوره اول باعث شگفتی دست اندرکاران و کنشگران عرصه سیاست و مسائل اجتماعی شهرستان شد.

نکته جالب اینکه از ۴۲ هزار و ۵۴۸ رای ماخوذه ۱۳۰۲ رای هم باطل اعلام و در نهایت (۴۱۲۳۸ رای صحیح) مورد شمارش و استناد قرار گرفت.

با پایان یافتن شمارش آرا نفرات خوش شانسی که توانسته بودند در این رقابت اعتماد همشهریان خود را کسب کنند باتوجه به میزان رأی مکتسبه، به این ترتیب بود:

۱) آقای محمود نصیری با کسب ۶۷۶۷ رای

۲) آقای غلامحسین تقوی ۵۶۴۳ رای

۳) آقای عباس جوکار ۵۵۵۲ رای

۴) خانم فرشته جوادی ۴۵۶۰ رای

۵) آقای سید رحمان حسینی ۴۵۴۷ رای

۶) آقای مجید سرائی ۴۴۳۱ رای

۷) آقای مسعود نوروزی علی ۴۳۵۱ رای

آقایان* رضا نوروزی، * محمد قاسم ترکاشوند، سیدمهدی حسینی و محمدرضا ملکی هم به عنوان اعضای علی البدل دومین دوره انتخابات شورای شهر ملایر برگزیده شدند.

از اعضای شورای اول فقط آقای سید رحمان حسینی و خانم فرشته جوادی توانستند در ترکیب اصلی شورای دوم قرار بگیرند.

سید مهدی حسینی هم که در لیست اصلی شورای اول حضور داشت، در دور دوم با کاهش چشمگیر میزان رأی آوری اش فقط توانست به عنوان سومین عضو علی البدل دوره دوم انتخاب بشود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار