رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان:
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت که میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در این استان به کمتر از ۱۰ درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۹۷۹۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۲ 17 July 2021
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت که میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در این استان به کمتر از ۱۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش تابناک همدان، «رشید حیدری مقدم» روز شنبه در ستاد مقابله با کرونا استان همدان افزود: در بررسی و بازدید‌های میدانی انجام شده از مناطق گردشگری شهر همدان از جمله معابر محدوده گنجنامه و بلوار ارم نشان دهنده ازدحام جمعیت، تردد گسترده و استقرار خانواده‌ها در این محور‌ها با کمترین میزان توجه به رعایت اصل فاصله گذاری اجتماعی است و استفاده از ماسک برای حفاظت شخصی از ویروس کرونا نیز کمتر از ۱۰ درصد است.

وی با بیان اینکه این وضعیت در شرایط فعلی همه گیری ویروس کرونا با وجود ویروس جهش یافته جدید بسیار نگران کننده است، اظهار داشت: مشاهدات میدانی در زمینه رعایت فاصله فیزیکی و استفاده از ماسک به ویژه در مناطق حاشیه شهر و تفرجگاه‌های استان همدان ناامید کننده است که البته میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح ادارات استان، قابل قبول است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: شاخص سرایت پذیری کرونا در این استان که تا پیش از شکل گیری موج جدید در کشور زیر یک بود هم اینک به ۱.۲ رسیده که این روند نیز نگران کننده است.

حیدری مقدم ادامه داد: آخرین آمار‌ها و اطلاعات به دست امده گویای افزایش شمار بیماران بستری مثبت و سرپایی در استان همدان است به گونه‌ای که شمار بستری‌های مثبت در ۲۴ ساعت گذشته از مرز ۷۰ نفر گذشته و تعداد بیماران سرپایی مثبت نیز ۲۲۳ نفر است.

وی با بیان اینکه هم اینک ۵۴۷ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان همدان بستری هستند، اظهار داشت: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های استان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ۵۷۵ مورد بود و ۲ تن نیز در این مدت زمان جان باختند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان ادامه داد: بررسی طغیان‌های صورت گرفته در یک هفته گذشته بیانگر این است که ۳۳ درصد بیماران به علت شرکت در اجتماعات و ۶۶ درصد به خاطر تماس درون خانگی و دورهمی‌ها به ویروس کرونا مبتلا شدند.

وی گفت: ۱۶۶ هزار و ۳۷۱ دوز واکسن تاکنون در استان همدان تزریق شده و هم اینک فراخوان برای تزریق واکسن افراد ۶۰ تا ۷۰ سال که جمعیت آن‌ها در این استان به ۱۱۱ هزار نفر می‌رسد، اعلام شده است.

وی با بیان اینکه شمار افراد بالای ۱۸ سال در استان همدان یک میلیون ۱۸۰ هزار نفر است، خواستار افزایش مراکز تجمعی تزریق واکسن و اختصاص تالار قرآن، ورزشگاه قدس، باشگاه کارگران شهر همدان، آموزشکده فنی و حرفه‌ای در نهاوند و ورزشگاه شهید «امید فر» تویسرکان برای سرعت بخشیدن به روند تزریق واکسن کرونا شد.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان همدان نیز در این جلسه گفت: طی یک هفته گذشته با وجود اولویت پلیس برای تذکر لسانی و ارشادی، ۲ هزار و ۸۶۲ دستگاه خودرو به علت نقض محدودیت‌های تردد شبانه جریمه ۲۰۰ هزار تومانی شدند.

سرهنگ «حمیدرضا سعید زاده» افزود: همچنین ۲ هزار ۹ دستگاه خودرو به علت ورود از شهر‌های نارنجی جریمه ۵۰۰ هزاری و ۱۷۲ دستگاه خودرو نیز جریمه یک میلیون تومانی شدند.

وی بیان کرد: همچنین ماموران راهور با ارائه ۹ هزار و ۶۸۳ مورد تذکر لسانی به رانندگان خودرو‌های غیربومی، از ورود ۴۷۶ خودروی غیربومی به استان همدان جلوگیری کردند.
 
طبق این گزارش از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان، سه شهرستان در وضعیت قرمز (کبودرآهنگ، ملایر، نهاوند)، ۵ شهرستان در وضعیت نارنجی (همدان، تویسرکان، اسدآباد، رزن، درگزین) و ۲ شهرستان (فامنین و بهار) نیز در شرایط زرد کرونایی قرار دارند.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار