رییس کل دادگستری استان اصفهان گفت: سیاست حبس‌زُدایی قوه قضاییه با جدیت در استان پیگیری می‌شود ودر این راستا هم‌اکنون ۲۳۸ زندانی در سطح استان از "پابند الکترونیک" استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۹۸۲۴۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹ 31 July 2021

محمدرضا حبیبی روز شنبه در نشستی با قضات محاکم کیفری استان در دادگستری افزود: قضات با تغییر رویه قضایی در پرونده‌های کیفری و استفاده از ظرفیت‌های قانونی در مجازات‌های تعزیری جایگزین حبس می‌توانند تا حد زیادی در جهت جلوگیری از ورود افراد به زندان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها اقدام کنند.

وی افزود: سیاست کلان نظام و دستگاه قضایی و نیز نتایج مطالعات و بررسی‌های گسترده تخصصی حاکی از این است که مجازات درازمدت در همه موارد مؤثر نیست و چه بسا نتیجه معکوس تربیتی و اجتماعی نیز بدنبال دارد، از همین رو دادستان‌ها باید بصورت مستقیم به نحوه صدور قرارهای منتهی به بازداشت شعبه های تحقیق، نظارت کنند.

رییس کل دادگستری استان اصفهان، استفاده از پابند الکترونیک را ابزاری مؤثر در جلوگیری از ورود افراد به زندان دانست و یادآور شد: از مزایای این ظرفیت قانونی آن است که علاوه بر محکومان، متهمان نیز در پرونده‌های کیفری می‌توانند از این وسیله استفاده کنند و کافی است قضات ضمن صدور آراء، این ظرفیت قانونی و مجازات‌های جایگزین حبس را مد نظر قرار دهند.

وی برگزاری دادرسی‌ بصورت الکترونیکی را مورد تأکید قرار دارد و گفت: با توجه به همه‌گیری کرونا لازم است بهره‌مندی از فناوری‌های نوین توسط قضات به حداکثر برسد و حتی الامکان دادرسی‌ها بصورت غیرحضوری و الکترونیکی برگزار شود و امکانات و ظرفیت فنی این مهم نیز در سطح استان فراهم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار