سرپرست فرمانداری شهرستان جعفرآباد با بیان اینکه در گذشته خسارت هایی به کشاورزان شهرستان جعفرآباد استان قم وارد شده است، گفت: خسارت‌های وارده باید توسط وزارت نیرو جبران گردد.
کد خبر: ۹۹۰۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴ 31 August 2021

به گزارش تابناک قم، ذبیح الله عبداللهی صبح سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه در اردیبهشت ماه سال جاری با مصوبه هیئت وزیران، بخش جعفرآباد از ترکیب دو بخش قاهان و مرکزی به شهرستان ارتقا پیدا کرد گفت: شهرستان جعفرآباد دارای یک هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع، مساحت است که ۱۰ درصد مساحت استان را نیز تشکیل می‌دهد.

سرپرست فرمانداری شهرستان جعفرآباد با اشاره به اینکه در شهرستان جعفرآباد ۲۰۶ نقطه تقسیمات کشوری داریم، افزود: بخش مرکزی با ۳۵ روستا، ۸۳ مکان و مزرعه و بخش قاهان نیز دارای ۲۳ روستای دارای سکنه و ۹۵ نقطه و مکان و مزرعه است.

وی با تاکید بر اینکه در مجموع ۵۸ روستای دارای سکنه و ۱۴۸ مکان و مزرعه و آبادی وجود دارد که تشکیل دهنده ۲۰۶ نقطه از تقسیمات کشوری است، ادامه داد: از نظر جمعیتی نیز بر مبنای سرشماری سال ۹۵ شهرستان جعفرآباد دارای ۲۲ هزار و ۲۰۸ نفر جمعیت، بخش مرکزی با ۲ هزار و ۷۶۰ خانوار و ۸ هزار و ۷۰۰ نفر و بخش قاهان نیز دارای یک هزار و ۱۵۹ خانوار و ۳ هزار و ۱۴۵ نفر روستایی است، ادامه داد: شهرستان جعفریه که مرکز شهرستان است دارای ۲ هزار و ۵۵۲ خانوار و ۱۰ هزار نفر جمعیت که مجموعاً دارای ۶ هزار و ۴۷۶ خانوار بالغ بر ۲۲ هزار نفر جمعیت است.

عبداللهی با بیان اینکه برآورد مرکز ملی آمار ایران در سال ۱۴۰۰ برای شهرستان جعفرآباد ۲۴ هزار جمعیت در نظر گرفته شده است، گفت: افزایش بودجه و توسعه در زمینه‌های مختلف از مهمترین ابعاد تبدیل بخش به شهرستان بوده است.

وی با اشاره به اینکه در همین مدت کوتاه فرمانداری شهر جعفرآباد تشکیل شده است، افزود: زمین ۲ هزار هکتاری برای استقلال ۱۸ اداره شهرستان جعفرآباد با همکاری دستگاه‌های متولی نیز تخصیص یافته است و به زودی شامل آغاز عملیات عمرانی خواهیم بود.

سرپرست فرمانداری شهرستان جعفرآباد با تاکید بر اینکه این شهرستان قطب کشاورزی و دامداری استان است، ادامه داد: قاهان نیز دارای مناطق گردشگری مختلف و محصولات ارگانیک است.

ذبیح الله عبداللهی با بیان اینکه در بحث اشتغال روستایی نیز درصدد ایجاد دو شهرک گلخانه‌ای و یک شهرک شیلات هستیم، گفت: ۱۷ هزار و ۵۰۰ هزار متر مربع زمین کشاورزی برای اشتغال ۴ هزار نفر نیز آماده بهره برداری است.

وی با اشاره به وجود ۱۵۰ حلقه چاه در شهرستان جعفرآباد، افزود: خسارت‌های وارده به کشاورزان شهرستان جعفرآباد در بحث حق آبه ها توسط وزارت نیرو در گذشته باید جبران گردد.

سرپرست فرمانداری شهرستان جعفرآباد در پایان گفت: فضاهای گردشگری و مذهبی بسیاری در شهرستان جعفرآباد وجود دارد که امیدواریم با همکاری دستگاه‌های متولی زمینه شکوفایی این مناطق را نیز فراهم کنیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار