اگر نرم‌ افزارها تمهیدات امنیتی را به درستی پیاده‌ سازی نکرده باشند و از سیستمی آسیب‌پذیر استفاده کنند، آن‌گاه تنها با یک کلیک ساده سیستم‌ ها، آلوده می‌شوند.
کد خبر: ۹۹۹۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱ 24 September 2015
مشکل واقعی بدافزارهای تبلیغی در تبلیغاتی نبودن آن‌ها قرار دارد، در حقیقت یک آسیب‌پذیری نرم‌افزاری روی سیستم کاربر باعث می‌شود تنها با یک کلیک ساده به سایت مخرب وارد شود، اما اگر این نرم‌افزارها تمهیدات امنیتی را به درستی پیاده‌سازی نکرده باشند و از سیستمی آسیب‌پذیر استفاده کنند، آن‌گاه تنها با یک کلیک ساده سیستم‌شان آلوده می‌شود.

هکرها از دو راه اصلی برای تهدید یک سیستم کامپیوتری استفاده می‌کنند، در روش اول هکرها سعی می‌کنند با استفاده از روش‌های مهندسی اجتماعی کاربر را فریب داده تا کدهای مخرب را دانلود کرده و آن‌ها را اجرا کند.

در روش دوم هکرها به‌طور مستقیم به مرورگر و نرم‌افزار جانبی وابسته حمله می‌کنند، حتی اگر مرورگر شما هیچ‌گاه تبلیغات را بارگذاری نکند و راهی برای فریب دادن آن وجود نداشته باشد، باز هم انواع مختلفی از حملات آنلاین وجود دارند که شما را در معرض تهدید قرار می‌دهند، برای این منظور می‌توان از چند راهکار ساده استفاده کرد، این راهکارها عبارتند از:

1- گزینه click-to Play Plug-ins را فعال کنید

زمانی‌که صفحه وبی که در برگیرنده اشیا مربوط به جاوا یا فلش است را مورد بازدید قرار می‌دهید، تا وقتی که روی این اشیاء کلیک نکنید، آن‌ها به‌طور خودکار توانایی اجرا شدن را ندارد، تقریبا همه تبلیغات مخرب از این افزونه‌ها استفاده می‌کنند، در نتیجه این گزینه از شما در برابر هر چیزی محافظت به عمل می‌آورد و اجازه نمی‌دهد محتوای مخرب به‌طور خودکار اجرا شود.

2- افزونه‌هایی که به ندرت از آن‌ها استفاده می‌کنید را پاک کرده یا غیرفعال کنید

اگر از افزونه‌ای استفاده نمی‌کنید، آن‌را غیر فعال کنید، این‌کار باعث می‌شود تا کمتر در معرض حمله قرار بگیرید، همچنین شانس کمتری را به هکرها می‌دهید که از آسیب‌پذیری‌های موجود در نرم‌افزارهای شما استفاده کنند، کاربران این روزها کمتر به افزونه‌ها نیاز دارند.

3-افزونه‌های خود را به‌روز نگه دارید

هر زمان افزونه‌های مورد نیاز خود را نصب کردید باید اطمینان حاصل کنید که آن‌ها همواره به‌روز بوده و جدیدترین وصله‌های امنیتی را دریافت کرده باشند.

4- مرورگر خود را به‌روز نگه دارید

سعی کنید همواره مرورگر خود را به‌روز نگه دارید، مرورگرهای وب باید به‌طور خودکار توانایی دریافت به‌روزرسانی‌ها را داشته باشند، در نتیجه هیچ‌گاه گزینه به‌روزرسانی خودکار مرورگر خود را غیر فعال نکنید.

منبع: پایگاه خبری پلیس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار