۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات گردشگری اردبیل تصویب شد

مدیرکل‌ میراث ‌فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از تصویب ارائه ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به تاسیسات گردشگری اردبیل خبرداد.
کد خبر: ۱۰۰۲۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴ 19 October 2021

نادر فلاحی روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: این تسهیلات از محل سفر رئیس‌جمهوری به استان و طرح‌های اقتصادی مصوب شده و مقرر است این تسهیلات به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ارائه شود.

وی افزود: حمایت از بخش گردشگری و طرح‌های سرمایه‌گذاری در این حوزه تسریع شده است.

او بیان کرد: قرار شده تسهیلات مصوب‌ در قالب تفاهم‌نامه با بانک‌های عامل برای طرح‌های شاخص و تاثیرگذار گردشگری ارائه شود که این طرح‌ها برای تمامی شهرستان‌های استان تعریف و شامل چندین طرح مهم و پیشران گردشگری است.

اردبیل با حدود یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان‌شرقی همسایه است و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه به شمار می‌رود.

پیش از شیوع ویروس کرونا ۳۲ واحد هتل، ۸۷ واحد هتل آپارتمان، ۹۸ واحد مهمان‌پذیر، سه واحد کمپینگ و ۲ مجتمع گردشگری در کنار ۲ واحد اقامتگاه بوم‌گردی مسافران داخلی و گردشگران خارجی این استان را میزبانی می‌کردند.

پل معلق مشگین‌شهر، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی، وجود پیست اسکی آلوارس و سرعین به عنوان شهر چشمه‌های بهشتی از جاذبه‌های پر بازدید استان اردبیل است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار