تاثیرآژانس هابرافزایش پروازهای فرودگاه اردبیل

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل گفت: افزایش پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه اردبیل متاثر از تلاش آژانس‌‌هایی است که در حوزه جلب و جذب مسافران تلاش می‌کنند.
کد خبر: ۱۲۴۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۸ 05 November 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، میر فخرالدین هاشمی صبح امروز در جریان بازدید از روند اجرایی ترمینال خارجی فرودگاه اردبیل اظهار کرد: ما هیچ محدودیت و مشکلی را در دایر کردن پروازهای داخلی و خارجی در فرودگاه اردبیل نداریم ولی چندین مشکل بعد از برقرای پروازها مشاهده می‌شود که گاه زمینه لغو و حذف تدریجی پروازها را فراهم می‌آورد.

وی گفت: وضعیت برقراری پرواز اردبیل ـ استانبول با توجه به وجود میلیون‌ها شیعه در ترکیه و علاقمندی این کشور برای حضور در سرزمین شیخ ‌صفی‌الدین اردبیلی یک ظرفیت خوبی بوده ولی شرکت‌های هواپیمایی به دلیل شرایط خاص انجام سفر و تعداد کم مسافران هوایی تصمیم گرفتند تا اسفند ماه این پروازها را به حالت تعلیق درآورند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل وجود 28 دفتر آژانس هوایی را در استان و ضرورت فعال شدن همه‌جانبه آنها را برای دایر کردن پروازهای داخلی و خارجی بیان کرد و افزود: ما تمام تلاشمان را انجام می‌دهیم تا تعداد پروازهای روزانه که بین دو تا چهار پرواز است را در فرودگاه اردبیل افزایش دهیم و بر همین اساس ترمینال خارجی فرودگاه اردبیل را نیز تجهیز کرده و به زودی شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

وی یادآور شد: افزایش پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه اردبیل متاثر از تلاش آژانس‌‌هایی است که در حوزه جلب و جذب مسافران تلاش می‌کنند.

هاشمی جابجایی بیش از 173 هزار مسافر را در یک سال گذشته به همراه انجام پروازهای خارجی با اولویت پروازهای زیارتی با تعداد جابه‌جایی 29 هزار مسافر را بیان کرد و افزود: ما با شرکت تهران گشت طلایی مذاکراتمان را انجام دادیم تا علاوه بر دایر کردن پروازهای اردبیل ـ تهران در مسیرهای دیگر نیز پروازهای خود را برقرار کنیم.

این مسئول وجود دو باند متقاطع را در فرودگاه اردبیل یک مزیت و ظرفیت خوب برای انجام پروازهای قابل قبول با رویکرد کیفی‌سازی انجام عملیات پروازی عنوان کرد و گفت: عملیات بهسازی و آماده‌سازی فرودگاه پارس‌آباد نیز با تزریق اعتباراتی در حال انجام است و امیدواریم از سال آینده فرودگاه پارس‌آباد نیز فعالیت خود را با دایر کردن چندین پرواز داخلی آغاز کند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل اعتبار مورد نیاز برای بازسازی و بهسازی باند فرودگاه پارس‌آباد را 5 میلیارد و 700 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: شرکت فرودگاه‌های کشور بخشی از این منابع و اعتبارات را تزریق کرده و یا در حال پرداخت دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار