بدترین آسیب انقلاب اسلامی چیست؟!

مدیر دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق(ع) ادامه داد: بدترین آسیب انقلاب اسلامی ایران آن است که مردم فراموش کنند کجا بودند و الان در چه جایگاهی هستند.
کد خبر: ۱۵۱۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶ 25 December 2015
دکتر «محمد هادی همایونی»؛ مدیر دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق(ع) در بخش ابتدایی دومین جلسه از سلسله نشست‌های تخصصی سطح چهارم رویش فرهنگ که از سوی اداره پاسخ‌گویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی برگزار شد به موضوع «سیر تحول فرهنگ موجود به فرهنگ آرمانی انقلاب» پرداخت.
استاد نشست تخصصی «رویش فرهنگ» با اشاره به اینکه فعالان و نخبگان فرهنگی باید به نقطه ضعف ها و قوت های انقلاب توجه ویژه داشته باشند، اظهار کرد: انقلاب اسلامی، به عنوان لطفی از الطاف الهی بشمار می رود که شامل حال سرزمین ایران شده است و این مهم زمینه های داشته که باید مورد مطالعه اندیشمندان و فعالان فرهنگی قرار بگیرد.
وی اضافه کرد: اینکه چرا ایران به ظرفیتی رسید که در آن انقلاب اسلامی شکل گرفت، سوال مهمی است که تاریخ پس از اسلامِ ایران، پاسخگوی بخش عمده ای از این سوال خواهد بود.
این استاد دانشگاه افزود: تاریخ گواه است، اکثر ایرانیان اهل توحید باوری بوده و در کارنامه خویش بت پرستی نداشته اند و نمونه هایی چون آتش پرستی، انحرافات دینی آن زمان بشمار می رود که خدشه ای به کلیت توحید باوری ایرانیان وارد نمی کند.
دکتر همایونی اظهار کرد: پس از ظهور اسلام، چون ایرانیان سابقه توحید محوری داشته اند، اسلام را می پذیرند، لذا در راستای ایمان آوردن ایرانیان به اسلام زور و ترسی در میان نبوده است.
مدیر دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به اینکه تمدن اسلام در قرن 4 و 5 در ایران به اوج خود رسید، بیان کرد: در دورانی که غرب و استکبار جهانی اصل مادی گرایی و شهوت رانی را در جهان گسترش می داد، در ایران انقلاب اسلامی صورت گرفت و این مهم، یک تحول عظیم جهانی بشمار می رود.  
وی افزود: قرار نیست انقلاب در ایران محبوس بماند بلکه گسترش و ترویج انقلاب اسلامی، یکی از شاخصه های امام راحل(ره) و مردم انقلابی و مومن ایران است.
مدیر دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق(ع) گفت: رشد اخلاق اسلامی با ریشه های تاریخی خود، یک پدیده بسیارعالی در انقلاب اسلامی ایران است و این مهم پس از سال 57 با سرعت چشمگیری رشد پیدا کرده است.  
دکتر همایونی افزود: به عنوان نمونه برگزاری اعتکاف، حضور پرشور هیئت های مذهبی، توسعه و ترویج اشعار مذهبی و آئینی... برخی از آثار رشد اخلاق اسلامی در جامعه بشمار می رود.
وی ابراز کرد: پس از انقلاب اسلامی، مردم به دنبال اخلاق اسلامی بودند لذا امام خمینی(ره) در وصیتنامه خویش، ترویج و گسترش مبانی اخلاق اسلامی را توصیه کردند.
استاد نشست رویش فرهنگ ادامه داد: در صورت عدم نهادینه کردن اخلاق اسلامی در جامعه، خرافه پرستی و عرفان های نوظهور پدید خواهند آمد.
وی با اشاره به اینکه روحیه خود باوری، ثمره انقلاب برای ملت است، گفت: ایجاد روحیه خودباوری یکی از نقاط قوت انقلاب اسلامی بشمار می رود، مردم وقتی با رهبریت امام راحل، انقلاب اسلامی را رقم زدند، به روحیه «خودباوری» و «توانستن» دست یافتند.
یادآور می‌شود؛ سلسله نشست‌های تخصصی «رویش فرهنگ» با هدف دانش‌افزایی ناظر بر مهارت مخاطب در حوزه فرهنگ و آشناسازی فعالان فرهنگی با مبانی کار فرهنگی از منظر مقام معظم رهبری از سوی معانت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در چهار سطح و در قالب 48 جلسه برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار