برپایی چادرهای سلامت

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان از برپایی چادرهایی به منظور آگاهی مردم از بیماری دیابت در مکان‎های پرتردد طی هفته سلامت خبر داد.
کد خبر: ۲۱۱۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۶ 15 April 2016

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان از برپایی چادرهایی به منظور آگاهی مردم از بیماری دیابت در مکانهای پرتردد طی هفته سلامت خبر داد.

به گزارش فارس،راضیه میرمعینی با اشاره به برنامههای هفته سلامت در همدان اظهار کرد امسال شعار هفته سلامت به دلیل اهمیت غلبه بر دیابت «پیشگیری از دیابت» نام‌گذاری شده است.

وی گفت سیاست‌گذاران بهداشت جهانی به دلیل اهمیت کنترل دیابت یک سال را به این بیماری اختصاص داده‌اند تا برنامهریزیها گسترده و اثرگذار باشد.

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد ارائه راه‌حل‌های جدید به منظور آگاهی مردم از این بیماری بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه برگزاری همایش‌های علمی از جمله برنامههای در نظر گرفته‌شده طی هفته سلامت است، خاطرنشان کرد چاپ و ارائه مقالات علمی در خصوص نحوه کنترل بیماری دیابت با استفاده از آموزش‌های لازم در دستور کار است.

میرمعینی به برگزاری همایش پیاده‌روی در هفته سلامت اشاره کرد و افزود فعالیت بدنی حتی 10 دقیقه در روز تأثیر خود را بر کنترل بیماری دیابت و دیگر بیماری‌ها خواهد گذاشت.

وی با اشاره به طرح موضوع اهمیت پیشگیری از بیماری دیابت در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه در هفته سلامت، گفت بازدید از بیماران متابولیکی را نیز در برنامه داریم.

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه ارائه پمفلتهای آموزشی و نصب پوستر و بنر در اهمیت به بیماری دیابت در برنامه گنجانده شده است، تصریح کرد برپایی چادرهایی در مکانهای پرتردد به منظور آموزش مردم از عوارض بیماری دیابت جزء برنامههای هفته سلامت است.

وی با اشاره به اندازهگیری قد و فشار خون به منظور بررسی میزان ابتلا به بیماری دیابت در این چادرها گفت نشست مطبوعاتی نیز در هفته سلامت برگزار خواهد شد.

میرمعینی با اهمیت به نقش هر یک از افراد در کنترل بیماری دیابت، افزودبرای رسیدن به این مهم باید تمام استانداردها را رعایت کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار