انباشته شدن تولیدات معدنی در خراسان رضوی

رئیس انجمن معدن خراسان رضوی گفت: رکود کنونی بازار سبب شده که تولیدات محصولات معدنی در خراسان رضوی انبار شده و خریداری برای آنها وجود نداشته باشد.
کد خبر: ۲۷۸۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲ 16 August 2016
به گزارش تابناک رضوی، حسین حسین زاده با بیان این مطلب، اظهار کرد: هم‌اکنون صندوق بیمه سرمایه‌گذاری در بخش معدن شعبه‌ای در خراسان رضوی افتتاح کرده اما باید گفت که اختیارات آن بسیار محدود است.

وی تصریح کرد: فردی که در این بخش به کار گمارده شده تنها مدارک افراد را جمع‌آوری کرده و به تهران ارسال می‌کند اما با وجود اینکه در خراسان رضوی کارشناسان بسیار ماهری در بخش معدن فعالیت دارند باز هم از مرکز برای بررسی موارد متخصص ارسال می‌شود.

رئیس انجمن معدن خراسان رضوی با تأکید بر اهمیت تمرکز زدایی بیان کرد: این رفت و آمدها از مرکز به خراسان رضوی با توجه به وجود زیرساخت‌های لازم در استان از تأثیرگذاری صندوق بیمه سرمایه‌گذاری معدن کاسته و سبب می‌شود که زمان انجام فرآیندها همچنان طولانی بماند.

حسین زاده تصریح کرد: نیاز است که صندوق در استان اختیارات بیشتری داشته و دامنه وسیعی از فعالیت‌های معدنی را پوشش دهد.

وی افزود: هم اکنون تنها برای چند ماده معدنی محدود حمایت بیمه‌ای آن هم فقط در بخش اکتشاف وجود دارد که این موضوع به هیچ عنوان متناسب با نیازهای خراسان رضوی به عنوان یک استان دارای مزیت در بخش معدن نیست.

رئیس انجمن معدن خراسان رضوی با اشاره به رکود موجود در مواد معدنی اظهار داشت: بخش زیادی از محصولات معدنی تولید شده در وضعیت کنونی در انبارهای بهره‌برداران باقی مانده که خریداری برای آنها وجود ندارد و نیاز است ساز و کارهای حمایتی مانند بیمه سرمایه گذاری در بخش معدن از فعالان این حوزه حمایت کند تا واحدها بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

حسین زاده خاطرنشان کرد: باید بیمه بخش معدن علاوه بر اکتشاف در بهره‌برداری نیز فعالیت داشته باشد تا در مواقعی مانند حالا بتواند با پیش خرید کردن محصولات و یا تأمین سرمایه در گردش برای واحدها امکان ادامه حیات آنها را فراهم کند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار