توسط مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی؛

شبکه مردمی خادمیاران خانواده تشکیل می‌شود

برای نخستین بار شبکه مردمی خادمیاران خانواده تحت پوشش مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی تشکیل می‌شود.
کد خبر: ۴۳۰۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۲ 26 May 2017
به گزارش تابناک رضوی، حجت الاسلام سیدعباسعلی وهاب‌زاده معاون مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی در نشست هم اندیشی تشکل‌ها و فعالان حوزه خانواده در مشهد مقدس با بیان این خبر گفت: مشکلات حوزه خانواده در حال حاضر تبدیل به یک بحران اجتماعی شده، از این رو شبکه مردمی خادمیاران خانواده در سطح شهر مشهد و کشور در حال شکل گیری است.
وی با تأکید بر این مطلب که دشمنان امروز در صدد از بین بردن بنیان خانواده هستند، افزود: باید با بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی و خودانگیخته تشکل‌ها و فعالان فرهنگی حوزه خانواده برنامه‌های مدونی را در طراحی و اجرا نماییم.
این کارشناس امور خانواده با بیان اینکه در ۱۰ سال گذشته در کشور آمار طلاق رشد بالایی داشته است و در هر سال نسبت به سال قبل روبه رشد بوده است، گفت: متأسفانه عمده طرح‌ها و برنامه دستگاه های مختلف به منظور جلوگیری از طلاق برنامه‌ریزی شده است؛ اما امروز آسیب جدی‌تر از طلاق، کاهش ازدواج است.
وی خاطرنشان کرد: یکی از عوامل اصلی در طلاق بخاطر آن است که زوج های جوان و دختران و پسران ما آموزش های لازم را دریافت نمی‌کنند .
 
هنر زندگی کردن را بیاموزیم
وی با انتقاد از اینکه متأسفانه هنر زندگی کردن را به دختران و پسران خود یاد نداده‌ایم، ابراز داشت: اکثر آموزش های ارایه شده در حوزه خانواده و مهارت های زندگی بسیار ضعیف بوده است و این آموزش‌ها فراگیر و جامع بین زوج های جوان نبوده است.
وی با بیان اینکه طلاق باعث ترس از فرزندآدری در زوج های طلاق نگرفته می‌شود و یا باعث تأخیر انداختن باروری می‌گردد، افزود: باروری در سن بالا علاوه بر مشکلات بهداشتی و تربیتی باعث کاهش دوره باروری زن و از بین رفتن فرصت ها می‌گردد که با سیاست جمعیتی در تضاد است.
به گفته این کارشناس امور تربیتی طلاق باعث عدم امنیت روانی خانواده‌ها شده و بذر بدبینی زنان به مردان و تشنج و درگیری را افزایش می دهد.
حجت الاسلام وهاب زاده عنوان کرد: طلاق باعث رواج پدیده جدید شرط گذاری غیرمنطقی و غیرعلمی در ازدواج شده و باعث افزایش روند وجود دو یا چندگونه فرزند با هم در یک خانواده می شود.
در ادامه این نشست اعضای کانون ها و تشکل های مردمی حوزه خانواده ضمن استقبال از طرح شبکه مردمی خادمیاران خانواده به ارایه نقطه نظرات خود در این حوزه پرداختند.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار