وزیر علوم در یزد خبرداد؛

پشتیبانی و کیفی سازی واحد‌های آموزشی در دستور کار وزارت علوم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: پشتیبانی و کیفی سازی مراکز آموزش عالی در دستور کار وزارت علوم قرار گرفته که از اهمیت زیادی برخوردار است.
کد خبر: ۷۱۷۴۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۲ 21 February 2019

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به بهره برداری بخش‌هایی از دانشکده معماری دانشگاه یزد گفت: استفاده از فضا‌های سنتی و قدیمی که ارزش میراث فرهنگی دارد کار بسیار خوب و شایسته‌ای بوده که از ارزش معماری برای استقرار دانشکده معماری استفاده شده است.

غلامی افزود: استفاده از فضای سنتی که در یزد ایجاد شده است محلی را برای دانشجویان فراهم کرده تا در محیطی کارگاهی آموزش‌های لازم را ببینند چرا که اصالت فرهنگی این فضا‌ها و بنا‌ها وابسته به فرهنگ و ریشه ما دارد وتاثیر ماندگاری در نگاه فارق التحصیلان این دانشکده در بحث‌های فنی، هنری و حرفه‌ای می‌گذارد.

وی با بیان اینکه آموزش عالی یک تکلیف برعهده وزارت علوم است ادامه داد: ساماندهی آموزش عالی دو بخش عمومی دارد که بخش کیفی سازی مراکز آموزش عالی موجود در کشور در دستور کار است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر کیفی سازی واحد‌های آموزشی در کشور گفت: مراکز آموزش عالی موجود در کشور باید توزیع منابع کنند که سهم هرکدام کم می‌شود که باید در بحث تخصص‌ها و ظرفیت‌های موجود منطقه‌ای برای متمرکز شدن این واحد‌ها تلاش کرد.

غلامی دستور کار دیگر وزارت را پشتیبانی دانست و افزود: وظیفه اصلی آموزشکده‌های مراکز عالی پشتیبانی از کار‌های آموزشی و پژوهشی واحد‌ها است.

وی اظهار امیدواری کرد: اگر طرحی در بحث کیفی سازی شروع شده را محقق کنیم قطعا دانشگاه‌ها جهش کیفی و علمی قدرتمندی را خواهند داشت که در بخش مهمی از بیانات رهبر معظم انقلاب نیز بر این امر تاکید شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار