برگزاری ستاد بزرگداشت هفته ازدواج خراسان رضوی

سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان خراسان رضوی گفت: نخستین جلسه ستاد بزرگداشت هفته ازدواج استان با حضور روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.
کد خبر: ۷۵۷۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴ 27 June 2019

به گزارش تابناک رضوی، حسن عزیزی در نخستین جلسه ستاد بزرگداشت هفته ازدواج استان اظهار کرد: 504 کارگاه آموزشی قبل و حین ازدواج ویژه جوانان در آستانه ازدواج و زوجین جوان در طول سال جاری برگزار که این طرح رایگان همزمان با 12 مردادماه، سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) در مراکز شهرستان های استان آغاز می‌شود.

 

وی بیان کرد: در مجموع حدود 500 رویداد فرهنگی، علمی، هنری، ورزشی و اجتماعی با محوریت مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و تحکیم بنیان خانواده، سازمان های مردم نهاد و دستگاه های متولی امور جوانان در سراسر استان برگزار می شود، همچنین مجمع خیرین ازدواج استان و شهرستان ها در طول هفته آغاز به کار خواهد کرد.

 

سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان خراسان رضوی عنوان کرد: بدنبال ساماندهی ظرفیت های خیرین در چارچوب ضوابط و مقررات قانونی هستیم تا با هم فکری آنان جریان فرهنگ سازی و تسهیل ازدواج موفق و آسان جوانان شتاب بیشتری یابد.

 

دبیر ستاد بزرگداشت هفته ازدواج استان همچنین از برگزاری نمایشگاه های عرضه کالای ایرانی و خدمات ویژه ازدواج با همکاری سازمان صمت و اتاق اصناف و مشارکت بخش خصوصی و غیر دولتی به عنوان یکی از برنامه های شاخص این هفته یاد کرد و گفت: در این نمایشگاه ها که با رویکرد ارایه خدمات رایگان مشاوره ای و آموزشی و کمک به تحقق شعار سال در «رونق تولید» و با محوریت عرضه کالای اساسی ازدواج صورت می گیرد که امیدوارم این نمایشگاه یک هفته ای بتواند بخشی از دغدغه های خانواده ها و بویژه جوانان در آستانه ازدواج و زوجین جوان را مرتفع سازد.

 

عزیزی با تاکید بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت های فرابخشی دستگاه های اجرایی را در قالب برگزاری جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان، خاطرنشان کرد: به همین منظور 21 دستگاه اجرایی در قالب یک تقسیم کار مشخص هر یک سهمی در برگزاری مطلوب و پرشور برنامه های هفته ازدواج برعهده دارند.

 

وی برگزاری جشن های روز ازدواج،جشنواره های تجلیل از خادمین، هادیان و زوج های موفق، راه اندازی کمپین ازدواج آسان را از دیگر برنامه های شاخص پیش بینی شده در این هفته قلمداد و اظهار امیدواری کرد: این برنامه ها بتواند با موج آفرینی و الگوسازی و تصحیح برخی از باورهای ناصواب در حوزه ازدواج و بعضی از ارزش های ناپسند ترویج شده در این حوزه از جمله فرهنگ تفاخر و تکاثر و برخی از چشم و هم چشمی ها را که محصول عرضه کالا و خدمات غربی است را کاهش داده و بر ترویج فرهنگ ازدواج ایرانی-اسلامی بیافزاید.

 

گفتنی است؛ 12 تا 18 مرداد به عنوان هفته ازدواج نامگذاری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار