بانک اطلاعاتی جامع باسوادها شکل گرفت

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: سهمیه امسال استان اردبیل در بحث سوادآموزی 10 هزار نفر است که تا پایان امسال 100 درصد این سهمیه را به انجام می‌رسانند.
کد خبر: ۸۲۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷ 24 August 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ایمان اکبری‌فر عصر امروز در گردهمایی مسئولان سوادآموزی مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان اردبیل که با حضور معاون آموزشی سازمان سوادآموزی در خانه معلم اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: ما در قالب سه کارگروه بخش سامانه سوادآموزی، آموزش و واحد ارزشیابی تلاشمان بر این است تا بتوانیم سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش را در کمک به تسریع بحث سوادآموزی به انجام رسانده و آن را تحققی عینی ببخشیم.

وی با یادآوری اینکه از سال 93 استارت شتاب‌بخشی به حوزه سوادآموزی در این استان زده شده و نسبت به آمار سال 91 و 92 وضعیتمان در بخش سوادآموزی در سال گذشته 42 درصد افزایش یافته است، گفت: ما سال گذشته موفق شدیم بیش از دو هزار و 929 نفر را از آموزش‌های نهضت سوادآموزی بهره‌مند کنیم.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان تصریح کرد: جذب حدود سه هزار نفر بیسواد در شهرهای مختلف استان سبب شده تا 72 درصد سهمیه سازمان نهضت سوادآموزی در سال گذشته تحقق پیدا کرده در حالی که این پوشش در سال‌های گذشته کمتر از 29 درصد بوده است.

اکبری‌فر افزود: حتی دو منطقه آموزشی ما در سال 92 از لحاظ جذب سوادآموز تعطیل بوده و در شش منطقه تعداد ثبت‌نامی‌ها زیر 50 نفر بود در حالی که با یک جهش کلی در سال 93 این وضعیت ارتقا یافته و ما تلاش می‌کنیم تا سهمیه امسال را که 10 هزار نفر برای این استان تعیین شده به صورت صد درصد زیرپوشش ببریم.

وی با یادآوری اینکه تلاش جدی بر این است تا در نیمه دوم سال بخش عظیمی از تعهدات را به سرانجام برسانیم، بیان کرد: تاکنون از این 10 هزار نفر بیش از دو هزار و 900 نفر زیر پوشش رفته و امیدواریم در نیم سال دوم بتوانیم وضعیتمان را ارتقا دهیم.

اکبری‌فر در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ما در دوره سوادآموزی به نسبت دوره‌های دیگر شامل تحکیم و انتقال وضعیتمان به مراتب بهتر است و در سال‌های اخیر توانسته‌ایم از این لحاظ جز استان‌های شاخص و ممتاز قرار گیریم.

وی ادامه داد: در مجموع برگزاری دوره‌ها رتبه پنجم کشور را داریم و سعی و تلاشمان بر تقویت این دوره است.

اکبری‌فر گفت: ما اگر در حوزه سوادآموزی رتبه دوم کشور را به دست آورده و توانسته‌ایم ارتباط تنگاتنگی را با مدیران مدارس و معاونان آموزش و پرورش برقرار کنیم همه در سایه تلاش و جدیت مؤثری است که قطعاً بیش از هر زمان دیگر زمینه حرکتی تأثیرگذار در حوزه سوادآموزی را زمینه‌ساز شده است.

وی در ادامه افزود: در کنار کارهای آموزشی ما با تولید سه فیلم پاداش، پنجره آرزو و فیلم من همه را می‌بینم تلاش جدی بر این بوده تا بتوانیم امر آموزش و سوادآموزی را بیشتر مورد توجه و تاکید قرار داده و در این حوزه ورود پیدا کنیم.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان اردبیل به برگزاری جلسات مختلف با استاندار و نهادهای همراه به عنوان پشتیبانان اصلی نهضت سوادآموزی اشاره کرد و ادامه داد: قبل از سال 93 در اکثر مناطق و نواحی پست سازمانی سوادآموزی منحل شده بود که ما سعی کردیم در هر 10 شهرستان و 19 ناحیه و منطقه آموزشی خود بتوانیم شورای پشتیبانی سوادآموزی را فعال کرده و نسبت به راه‌اندازی آنها اقدام کنیم.

اکبری‌فر از همکاری ائمه جماعات تلاشگران مجموعه کانون مساجد، بسیج سازندگی و دیگر مسئولان همراه نهضت سوادآموزی قدردانی کرد و گفت: قطعاً آموزش‌ها در این زمینه به انگیزه و هدفمندی بیشتر منجر شده و تلاش جدی بر این است تا بتوان فعالیت‌ها را در حوزه سوادآموزی توسعه داده و تقویت کرد.

وی بیان کرد:‌ از 980 نفر از سوادآموزانی که باید در امتحانات شرکت می‌کردند تنها 40 نفر از این امتحانات باز ماندند که سعی داریم در ماه جاری این امتحانات را برای این افراد برگزار کنیم.

اکبری‌فر به فعال شدن بانک اطلاعاتی جامع افراد باسواد در سطح استان اشاره کرد و افزود: تاکنون در این بانک اطلاعات 467 هزار نفر از جمعیت استان که از سال 53 تا 78 در امتحانات پنجم ابتدایی شرکت کرده و قبول شدند، دسترسی پیدا کرده و اطلاعات آنها را ثبت و ضبط کردیم.

وی اضافه کرد:‌ در کنار انسداد مبادی ورودی بیسوادی با همکاری معاونت آموزش ابتدایی با حمایت‌های استاندار اردبیل و مدیرکل آموزش و پرورش سعی و تلاشمان بر این است تا بتوانیم حرکت‌های تأثیرگذاری را در این حوزه انجام دهیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار