ایت الله صدیقی: حکومت ضامن است که جلو جهنم را بگیرد

وی گفت: این کاغذ بازی ها و معطل کردن ها و بزرگ کردن تشکیلات، توسعه تشریفات و کم کردن کار و بازدهی، اسلام نیست.
کد خبر: ۸۵۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹ 27 February 2015
امام جمعه موقت تهران گفت: تقوا، سنگرنشینی و مجهز شدن در برابر دشمن خطرناک نفس و شیطان ضعیف بیرونی است.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی افزود: بی احترامی هایی که اهل غفلت به خدا می کنند به بچه خود نمی کنند، نه زبان، نه چشم، نه درآمد، نه هزینه ها و نه رفت و آمدهایمان هیچ یک تحت نظارت نیست و رهاست.

وی گفت: در روایات بعد از توصیه به تقوا، به ارتقای وسیله سفارش شده، اگرچه توسل ما مطابق با دستور قرآن است اما توسل به ائمه، اولیا و صلحا منحصر نیست بلکه باید مجهز و قوی شد.

امام جمعه موقت تهران افزود: در جبهه اقتصاد باید سلاح لازم را برای مقابله در جنگ اقتصادی به دست گیرید، در جنگ فرهنگی مسلح باشید، بینشتان را درست کنید، دانش، ایمان، صداقت و امانت لازم را به دست آورید.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به اینکه بعد از قرن‌ها که پرچم ولایت در غدیر به دست امیرالمؤمنین سپرده شد اما یک روز هم بعد از وفات پیامبر اکرم به صاحب اصلی‌اش داده نشد گفت: برای امام یک عنایت غیبی بود که این پرچم را که همان مسیر و استمرار حرکت انبیاست به دست گرفت.

وی افزود: خلافت، حکومت، ریاست جمهوری؛ اینها رهبری و هدایت بشر نیست بلکه این ولایت است که حکومت را برای بیداری، ایجاد بصیرت، تزریق ایمان، آشنا کردن مردم با خدا و آموزش سبک زندگی قرار داده است که خداوند آن سبک زندگی را برای رسیدن به خود برشمرده است.

خطیب جمعه تهران گفت: وظیفه حکومت، راهسازی، تأمین بهداشت و شغل است اما این مقدمه است بلکه حکومت ضامن است که جلو جهنم را بگیرد و درب جهنم را به سوی جامعه ببندد، فحشا، رشوه، کار نکردن و حقوق گرفتن، خلاف دیدن و حرف نزدن، با آبروی این و آن بازی کردن، جوانان را بیکار گذاشتن و جوانان را در آموزش و پرورش و دانشگاه ها به سبکی بار آوردن که به درد هیچ کاری نخورند، درب جهنم است.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: تقوا اقتضا می کند جامعه اسلامی الگو و دولت اسلامی، دولت اسلامی باشد، اینکه فرمول غرب را در جامعه پیاده کند اما اسمش دولت اسلامی باشد، به اسم کار ندارند بلکه به حقیقت کار دارند. 

وی گفت: این کاغذ بازی ها و معطل کردن ها و بزرگ کردن تشکیلات، توسعه تشریفات و کم کردن کار و بازدهی، اسلام نیست.

خطیب جمعه تهران افزود: تقوا اقتضا می کند در صحنه های مختلف مجهز شویم و صحنه زندگی صحنه نبرد با همه موانعی باشد که مانع وصول ما به بارگاه حضرت دوست است.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به ضرورت داشتن تعهد در کار گفت: ظاهرسازی نکنید بلکه حقیقت داشته باشید، با خود بنشینید ببینید آیا کاری که کردید خدا از شما راضی است؟ درون شما چگونه است؟ بیلان ندهید، تیتر روزنامه ها ندهید، اینجا و آنجا نگویید کاری را که ما کردیم هیچ کس این کار را نکرد، ماییم که این کار را کردیم.

وی افزود: این طور نباشد امروز سدی را بسازید، دو تا سه سال بعد به فکر این بیفتید که آن را تخریب کنید و میلیاردها هزینه انجام شده به درد نخورد، اینکه ضررش بیشتر از نفعش است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار