بهزاد محمدی در گفتگو با تابناک:

آغاز کوچ پاییزه عشایر از آذرماه جاری به صورت رسمی در کرمانشاه

مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه از آغاز کوچ پاییزه عشایر از آذر ماه جاری به صورت رسمی در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۷۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 09 September 2020

بهزاد محمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه درباره کوچ پاییزه عشایر اظهار داشت: کوچ عشایر در استان کرمانشاه به دو صورت درون رفت و برون رفت است که درون رفت به شهرستان های گیلان غرب ، ثلاث بابا جانی، قصر شیرین و سرپل ذهاب و کوچ برون رفت که ایل های زوله، و ایل زنگنه هستند بیشتر به استان های ایلام، خوزستان و لرستان است .

وی در ادامه افزود: کوچ به دو صورت، سنتی و با ماشین آلات صورت میگیرد. کوچ سنتی از نیمه مهر ماه و کوچ با ماشینآلات در آذر ماه انجام می شود.

مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه گفت: بیمه اجباری و پلاک کوبی دام عشایر کچ رو، در حین کوچ لازم و ضروری است.

محمدی از ارائه آموزش های حین کوچ به عشایر کوچ رو خبر داد و بیان کرد: برنامه ریزی های لازم برای ارائه خدمات درمانی به عشایر در مناطق کوچ انجام شده است.

وی درباره تامین نیازمندی های عشایر کوچ رو گفت: سوخت مصرفی مورد نیاز عشایر از طریق شرکت فرآورده های نفتی انجام می شود.

محمدی با اشاره به تامین آب مورد نیاز عشایر، گفت: هر ساله تامین آب برای عشایر استان در کوچ بهاره و هم کوچ پاییزه انجام میدهیم در فصول سرد سال مصرف آب توسط عشایر کاهش می یابد با این حال ۳۰ دستگاه تانکر آب رسانی در مناطق گرمسیری استان و استان های ایلام و خوزستان مستقر می شود.

وی درباره تامین علوفه مورد نیاز عشایر افزود: خوراک دام عشایر کوچ رو از طریق اتحادیه تعاونی های عشایری استان در اختیار آن ها قرار خواهد گرفت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار