رضایت حامیان سعید جلیلی از سیاست‌های منطقه‌ای دولت روحانی

براساس یک نظرسنجی معتبر علمی در مشهد، میزان رضایت طرفداران آقای جلیلی از سیاست های منطقه ای دولت روحانی، بیشتر از سایر کاندیداها (و حتی هواداران آقای روحانی) است.
کد خبر: ۹۰۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷ 06 September 2015
در هفته دولت، مردم به نحو متمرکز با عملکرد و دستاوردهای دولت در زمینه­ های گوناگون آشنا می­شوند. به همین مناسبت دفتر پژوهش روزنامه خراسان طی یک نظرسنجی، به بررسی میزان رضایت شهروندان مشهدی از عملکرد دولت در زمینه­ های مختلف پرداخته است. نتایج حاضر با دقت ۹۵ درصد قابلیت تعمیم به تمام شهروندان مشهدی را داراست.

براساس نظرسنجی دفتر پژوهش خراسان، اشتغال و صداقت با مردم مهمترین انتظارات اقتصادی و سیاسی شهروندان از دولت است.

نمره قبولی اما پایین مشهدی ها به عملکرد ۲ساله دولت

نتایج این نظرسنجی نشان می دهد در شرایط فعلی مشهدی ها بیشتر مایلند سال 96روحانی رئیس جمهور شود.
رضایت کسانی که در صورت تکرار انتخابات ریاست جمهوری به آقای روحانی رأی می دهند، به طرز قابل توجهی بیش از سایر افراد است. نکته قابل توجه اینکه میزان رضایت طرفداران آقای جلیلی از سیاست های منطقه ای دولت روحانی، بیشتر از سایر کاندیداها (و حتی هواداران آقای روحانی) است. هم چنین طرفداران آقای رضایی در زمینه «بهبود خدمات بهداشتی و درمانی» و «پرونده هسته ای» رضایت کمتری از عملکرد دولت دارند.

بر اساس نتایج این پژوهش میزان رضایت از عملکرد دولت در زمینه سیاست به نحو قابل توجهی از عملکرد دولت در زمینه اقتصاد و مسائل اجتماعی و فرهنگی بالاتر است. بیشترین میزان رضایت شهروندان مشهدی در زمینه پرونده هسته ­ای، مسائل منطقه ­ای و «بهبود خدمات بهداشتی و درمانی و هزینه های درمان» و کم­ترین رضایت در زمینه «برخورد با بیکاری» است. در عین حال بین زنان و مردان و رده­ های مختلف سنی از این حیث تفاوت معناداری مشاهده نمی‌­شود.


اقتصاد1

اقتصاد2

اقتصاد3

اقتصاد4

اقتصد-5

اقتصاد6

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار