استاندار مرکزی گفت: کارگران نقش کلیدی در اقتدار اقتصادی کشور و رونق مسئله تولید را بر عهده دارند.
کد خبر: ۱۱۶۴۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۵ 30 April 2024

به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخص الائمه در جشنواره امتنان استان مرکزی که به مناسبت روز جهانی کار و کارگر برگزار شد اظهار داشت: استان مرکزی استانی کارگری است و بیش از ۶۰ درصد بیمه شدگان اجباری این استان از این قشر زحمتکش است و حداقل ۶۵۰ هزار نفر در استان مرتبط با بخش کارگری هستند که این مهم، حساسیت استان را ویژه می کند.

وی افزود: وضعیت استان مرکزی در حوزه کار و تولید، اکنون در یک ثبات مبتنی بر امنیت قرار دارد و نرخ بیکاری در این استان کاهش و مشارکت اقتصادی افزایش داشته است که نشان از موفقیت جامعه کار و تولید در این عرصه دارد.

استاندار مرکزی، تولید را جر لاینفک نظام کارگری برشمرد و بیان داشت: تلاش دولت سیزدهم در کشور و استان بر این بوده که نامگذاری سال های اخیر در حوزه تولید را به عنوان فرمان رهبری به شایستگی پیاده کند که توفیقات خوبی نیز در استان رقم خورده است.

وی یادآور شد: در بخش دولتی تلاش شده نسبت به بررسی مسائل کارگری و واحدهای دارای حقوق معوق بررسی لازم صورت گیرد.

مخلص الائمه با بیان اینکه سال گذشته نسبت به سالهای ماقبل، واحدهای دارای حقوق معوق ۵۰ درصد کاهش داشته است، گفت: در سال گذشته ۵۵۰ مصوبه در حوزه های مختلف بانکی، تامین اجتماعی و گمرک در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اجرایی و پیگیری شده است.

وی همچنین با اشاره به احیای واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل بیان داشت: سال ۱۴۰۱ حدود ۲۲۳ واحد تولیدی و سال گذشته نیز ۴۹۷ واحد اقتصادی با اشتغال نزدیک به ۲ هزار نفر به مدار تولید برگشتند و اکنون مشکل خاصی در این راستا وجود ندارد.

استاندار مرکزی تأکید کرد: در نهضت ملی مسکن در شهر اراک حدود یک هزار واحد مسکونی در حال ساخت است در حالیکه در مسکن مهر در اراک ۱۴۰۰ واحد مسکونی ساخته شده بود که این اقدامات نیامند نیروی کار است که متاسفانه نیروی کار به ویژه نیروی متخصص وجود ندارد و این مهم سبب چالش شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار