مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران از ساخت ۴۵ پروژه کتابخانه سازی در سطح استان خبر داد و گفت: با تکمیل این طرح‌ها سرانه فضای کتابخانه‌ای استان افزوده می‌شود.
کد خبر: ۱۱۷۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸ 26 October 2015
به گزارش تابناک مازندران ، مرتضی عمرانی صبح دوشنبه در بازدید از پروژه‌های کتابخانه‌ای استان، شمار کتابخانه‌های فعال استان را ۱۰۹ پروژه بیان کرد و خواستار حمایت حقوقی برای دریافت سهم نیم درصد از شهرداری‌ها شد.
وی بابیان اینکه کتاب‌خوانی از راه‌های صحیح رشد فرهنگ در جامعه است، بیان داشت: هزینه‌های نگهداری و بهسازی کتابخانه‌های استان جز با همکاری و احساس وظیفه شهرستان محقق نمی‌شود.
مدیرکل کتابخانه‌های عموی مازندران، حمایت از کتابخانه‌ها را زمینه‌ساز اصالت بخشیدن به فرهنگ دینی و بومی بیان کرد و گفت: برای توسعه کمی و کیفی کتابخانه‌های عمومی باید همکاری لازم صورت گیرد.
وی افزایش شاخص‌های کتابخانه‌ای را بخشی از مهمی از توسعه شهری دانست و خواستار همکاری شهرداری‌ها درزمینهٔ پرداخت سهم نیم درصدی از درآمد به کتابخانه‌های عمومی شد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران، تصریح کرد: به‌رغم همه همکاری‌های که با شهرداری‌های استان وجود دارد برخی مواقع باید پیگیری‌های حقوقی لازم را برای دریافت سهم قانونی خود داشته باشیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار