استاندار لرستان :
استاندار لرستان گفت: اولین مولفه برای گزینش افراد را انظباط کاری دانست و افزود: انظباط کاری پارامتر مهمی در ساختار اداری است زیرا اگر کارمندی به نظم اعتقاد داشته باشد نظم و انظباط در جامعه تسریع پیدا خواهد کرد.
کد خبر: ۱۶۰۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷ 09 January 2016

به گزارش خبرگزاری  تابناک  از لرستان ،هوشنگ بازوند ظهر شنبه در همایش گزینش گران استان لرستان که در سالن استانداری لرستان برگزاری انتخابات مجلس و خبرگان رهبری در سال جاری را از کارهای مهم دولت در عرصه داخلی دانست و گفت: رشد ۱۲۰ درصدی تعداد کاندیداها نشان دهنده این است که در جامعه اعتماد و روحیه امید و نشاط افزایش یافته است.

استاندار لرستان اضافه کرد: این امید و اعتماد به وجود آمده را باید یک فرصت دانست و نباید نگران افزایش تعداد کاندیداها بود زیرا افزایش کاندیداها ناشی از اعتماد آن ها به دولت است.

بازوند با تاکید بر اینکه بازرسین، ناظرین و مجریان انتخابات باید همواره قانون را ملاک عمل خود قرار دهند تصریح کرد: هماهنگی خوبی بین اعضاء برگزار کننده انتخابات در لرستان به وجود آمده است و مردم مطمئن باشند از امانتی که به هیئت های برگزارکننده انتخابات می سپارند دفاع خواهد شد و امانتداری اعضاء در چارچوب قانون است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود منابع انسانی را موتور محرکه توسعه در یک منطقه خواند و اظهار داشت: نقش هسته های گزینش در جذب نیروی انسانی توانمند بسیار مهم است لذا اولین گام برای ورود افراد به دستگاه های حاکمیتی عبور از معبر گزینش است.

استاندار لرستان به معیارهای مورد نیاز برای امر گزینش اشاره کرد و گفت: داشتن ایمان قوی، اخلاص، صداقت و امانتداری، لیاقت و شایستگی، اصالت خانوادگی و ... مواردی است که در گزینش افراد باید ملاک عمل قرار گیرد و با داشتن این معیارها در دستگاه های اجرایی می توان نظام اداری را به نظام اسلامی نزدیک کرد.

بازوند با بیان اینکه در کشور ما به موضوع بهره وری چندان اهمیت داده نمی شود عنوان کرد: بهره وری در توسعه کشور نقش اساسی دارد لذا اگر نیروهای موجود در دستگاه های حاکمیتی از معیارهای خوبی برخوردار باشند بهره وری آن ها افزایش خواهد یافت.

وی اولین مولفه برای گزینش افراد را انظباط کاری دانست و افزود: انظباط کاری پارامتر مهمی در ساختار اداری است زیرا اگر کارمندی به نظم اعتقاد داشته باشد نظم و انظباط در جامعه تسریع پیدا خواهد کرد.

استاندار لرستان ادامه داد: هنگامی که از مهندسی اجتماعی در جامعه صحبت به میان می آید یعنی افراد جامعه باید همگی دارای انظباط باشند در غیر اینصورت آن جامعه نمی تواند امنیت داشته باشد.

وی داشتن روحیه مشارکت و قدرت تصمیم گیری را برای نیروهای دستگاه های حاکمیتی به ویژه مدیران لازم دانست و گفت: ایجاد توسعه در هیچ منطقه ایی تنها توسط دولت امکان پذیر نیست بلکه بخش خصوصی هم باید در امر توسعه مشارکت داشته باشند.

استاندار لرستان با بیان اینکه در لرستان خلاء مشارکت بخش خصوصی و مردم در امور اقتصادی مشاهده می شود افزود: برای رفع مشکل اقتصادی استان لرستان در مدت زمان پنج سال لازم است چهار هزار میلیارد تومان پول وارد استان شود که دولت نمی تواند این کار را انجام دهد لذا این امر مشارکت بخش خصوصی را می طلبد.

گزینشگران نظارت پذیری و پاسخگو بودن را در گزینش افراد مد نظر قرار دهند

بازوند با اشاره به اینکه مدیری که مشارکت پذیر باشد مسئولیت پذیر نیز خواهد بود تصریح کرد: مدیران و کارکنان دولت باید در مقابل جامعه، افراد بیکار، معضلات اجتماعی و ... مسئولیت پذیر باشند.

وی مدیریت در بحران را از شروط لازم برای انتخاب یک مدیر خوب دانست و بیان داشت: در بسیاری از موارد شرایطی به وجود می آید که مدیر لازم است سریعا تصمیم بگیرد لذا این فرد باید مدیریت بر بحران داشته باشد و با سرعت عمل امور را پیش ببرد.

استاندار لرستان نظارت پذیری و پاسخگو بودن را از مولفه های لازم برای انتخاب نیروها توسط گزینش گران خواند و گفت: بسیاری از نیروها هنگامی که بر کار آن ها نظارت می شود ناراحت می شوند و نظارت بر خود را نمی پذیرند در صورتیکه این امری اشتباه است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار