کد خبر: ۲۵۵۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۴ 03 July 2016
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مازندران گفت: روزانه 78 نفر در زمینه موادمخدر در مازندران دستگیر می شوند.

 علی‌اصغر میرزایی در گردهمایی دهیاران و انجمن شهرستان ساری با موضوع آموزش پیشگیری از اعتیاد، گفت: دهیاران  حلقه واسط بین مردم و دولت هستند  و از سویی می‌توانند به عنوان یک جامعه‌شناس در سطح روستا، دغدغه‌های مردم را به دولتمردان انعکاس دهند.

وی با بیان این‌که ۱۱۰ میلیارد تومان به صورت روزانه خسارت ناشی از مصرف مواد مخدر در کشور برآورد شده است، افزود: ۲۵ درصد از این خسارت را دولت در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر پرداخت می‌کند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مازندران با اشاره به کاهش 60 درصدی کشف این ‏ماده مخدر در سال گذشته نسبت به سال 93 ، علت اصلی گرانی قیمت شیشه در بازار را جلوگیری جدی ‏دولت از ورود پیش‌سازها این ماده عنوان کرد.

وی افزود: در سال 94 در مجموع 50 کیلوگرم ماده مخدر شیشه در مازندران کشف شد در حالی که در سال ‏‏93 آمار کشفیات این ماده مخدر حدود 130 کیلوگرم بود.

میرزایی اظهار کرد: مجموع کشفیات انواع مواد مخدر سال 94 سه تن و 514 کیلوگرم  بوده که بیش از 70 ‏درصد این کشفیات تریاک بوده است.

وی میانگین روزانه دستگیری توزیع کنندگان و معتادان مواد مخدر در مازندران را در سال جاری 78 نفر ‏اعلام کرد و گفت: هم اکنون 539 مرکز ترک اعتیاد در استان فعالیت دارد.

این مسئول افزود: 420 مرکز از این تعداد، مراکز درمان نگهدارنده با متادون موسوم به «ام ام تی» هستند‎.

میرزایی عنوان کرد: مبارزه با مواد مخدر از اصلی‌ترین دغدغه‌های دنیاست و ۶۲ درصد از بسیاری از مفاسد اجتماعی، شرارت، قتل ناشی از اعتیاد است.

وی افزود: در حال حاضر هر سه ساعت یک نفر در جهان بر اثر مواد مخدر فوت می‌کنند و با بررسی‌های انجام شده مواد مخدر یکی از ۵ آسیب اصلی جوامع بشری است.

وی با اشاره به این‌که کشف شیشه در سال ۹۴ در مازندران کاهش داشته است، افزود: کشف شیشه در سال ۹۴ حدود ۵۱ کیلوگرم، در سال ۹۳ حدود ۱۳۰ کیلوگرم و در سال ۹۲ حدود ۸۹ کیلوگرم بوده است و این کاهش کشف در تریاک و حشیش نیز مشاهده شده است.

میرزایی اظهار کرد: در حوزه پیشگیری به آموزش یک میلیارد و ۵۲۲ میلیون ریال از سوی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اختصاص یافت که ۳۸۱ میلیون ریال برای دانشگاه، ۶۸۵ میلیون ریال  برای بهزیستی بود.

وی افزود: اعتبارات در حوزه درمان شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی  ۳ میلیارد و ۸۴۹ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال و برای به بهزیستی استان ۴ میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال بوده است.

وی با بیان این‌که در سال ۹۴ حدود ۲۷۵ میلیون تومان با تسهیلات ۴ درصدی برای کارآفرینان بهبود یافته پرداخت شده است، افزود: این اعتبارات جدا از اعتبارات کمیته امداد و بهزیستی استان است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران با بیان این‌که در دو ماه سال ۹۵ حدود ۴ هزار و ۷۱۴ نفر در این بخش دستگیر شدند، گفت: در دو ماه سال ۹۵ حدود ۵۶۴ کیلوگرم مواد مخدر کشف و با الزامی شدن دستگیری روزانه سه نفر در هر شهرستان در استان مازندران با تلاش نیروی انتظامی به طور متوسط روزانه ۷۸ نفر دستگیر می‌شوند.

 

خبرگزاری ایسنا منطقه مازندران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار