معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس گفت:مناسب سازی اماکن زیارتی وگردشگری فارس، رایگان کردن بلیت اماکن گردشگری برای معلولان و جانبازان،قرارگرفتن نام انجمن گردشگری معلولان در لیست تشکل های فعال در حوزه گردشگری، معرفی انجمن به دستگاه های ذیربط مانند میراث فرهنگی ، شهرداری وغیره از خواسته هایی بود که در این جلسه مطرح شد.
کد خبر: ۵۴۶۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳ 31 December 2017

تابناک فارس به نقل از ایرنا:محمد ابراهیم فروزانی یکشنبه در دیدار با مسئولان انجمن فرهنگی ، ورزشی و گردشگری معلولان پارس شعبه استان فارس افزود:برای مناسب سازی اماکن افراد کم توان بخشنامه ها و دستورالعمل های زیادی وجود دارد اما هیچگاه در اولویت قرار نگرفته است.
وی اظهار داشت:مناسب سازی و استاندارد سازی اماکن و معابر هزینه هایی دارد که در پاره ای موارد می توان آن ها را با کمترین میزان انجام داد اما چون هنوز نگرش عمومی جامعه در این زمینه به بلوغ کامل نرسیده است بسیاری از کارهای انجام شده هم فقط در حد رفع تکلیف است و استاندارد لازم را ندارند.
معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس بیان کرد:معلولان و جانبازان و همچنین سایر افراد کم توان مانند سالمندان ، بیماران و مادران باردار جمعیت قابل توجهی را تشکیل می دهند که این افراد نیازمند توجه ویژه در این زمینه هستند.
فروزانی بیان کرد:حتی دراماکن تاریخی و مذهبی که برای انجام تغییرات فیزیکی با محدودیت مواجه هستند با دقت و ظرافت می توان فضاهای موجود را به نحوی که قابل استفاده برای افراد کم توان باشد تغییر داد.
وی گفت:‌در زمینه حل مشکلات معلولان و جانبازان معزز به عنوان قشری از جامعه هرآنچه را که در توان داشته باشیم به کار خواهیم بست و در صورت لزوم از ارتباطات خود با سایر دستگاه های اجرایی و نهادهای دولتی استفاده خواهیم کرد.
مدیرانجمن فرهنگی ، ورزشی و گردشگری معلولان پارس شعبه استان فارس نیز گفت:این انجمن به عنوان نخستین انجمن تخصصی گردشگری معلولان و مجری پاراتوریسم ابتدا در تهران آغاز به کار کرد و پس از آن در استان های گلستان و فارس فعالیتش را گسترش داد.
سعید فانی افزود:با توجه به نیازهای فرهنگی، ورزشی و گردشگری معلولان و جانبازان این انجمن سعی در بهره مندی از امکانات موجود جامعه برای تسهیل در ارائه این خدمات به افراد کم توان جامعه دارد.
‌موضوعاتی چون مناسب سازی اماکن زیارتی وگردشگری فارس، رایگان کردن بلیت اماکن گردشگری برای معلولان و جانبازان،قرارگرفتن نام انجمن گردشگری معلولان در لیست تشکل های فعال در حوزه گردشگری، معرفی انجمن به دستگاه های ذیربط مانند میراث فرهنگی ، شهرداری وغیره از خواسته هایی بود که در این جلسه مطرح شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار