رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین:
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: از سوی بازرسان این اداره، مقدار 200 کیلوگرم فرآورده خام دامی کشف و پس از بازرسی‌های به عمل آمده معلوم شد محموله به صورت غیرقانونی و در شرایط غیربهداشتی تهیه و عرضه شده است.
کد خبر: ۵۵۲۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۳ 14 January 2018

 عیسی غیاث‌یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک در قزوین اظهار داشت: کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان قزوین به صورت دوره‌ای و روزانه تمام واحدهای عرضه فرآورده‌های خام دامی را مورد بازرسی قرار داده و در صورت مشاهده تخلف از سوی واحد برخورد لازم صورت می‌گیرد.

وی افزود: در پی همین بازرسی‌ها مقدار 200 کیلوگرم فرآورده خام دامی کشف و پس از بازرسی‌های به عمل آمده معلوم شد محموله به صورت غیرقانونی و در شرایط غیر بهداشتی تهیه و عرضه شده است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین تصریح کرد: واحد متخلف برای پیگیری قضایی به مراجع ذیصلاح معرفی شد و مرجع قضایی، واحد متخلف را به دلیل نگهداری فرآورده‌های خام دامی غیر مجاز به 20 میلیون ریال جزای نقدی و عامل متخلف را به 6 ماه حبس محکوم کرد.

* نظارت جدی بر فرآورده‌های خام دامی مصرفی در رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها

غیاث‌یزدی گفت: ارتقای سطح بهداشتی و امنیت غذایی مصرف‌کنندگان فرآورده‌های خام دامی از تهیه تا عرضه در تمام مراکز از جمله رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها بر عهده دامپزشکی است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: باید تمام فرآورده‌های خام دامی که توسط این مراکز عرضه می‌شود، دارای مهر دامپزشکی و تاریخ تولید، انقضا و کد بهداشتی دامپزشکی بوده و از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی شده و در یخچال و دمای مناسب نگهداری شود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین یادآور شد: کارشناسان نظارت به صورت مستمر از این مراکز بازدید می‌کنند و با هرگونه تخلف توسط این مراکز برخورد جدی صورت می‌گیرد.

غیاث‌یزدی ادامه داد: شهروندان هم باید در صورت مشاهده هرگونه تخلف در تهیه و یا عرضه فرآورده‌های خام دامی در رستوران‌ها، آشپزخانه‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها، اداره دامپزشکی شهرستان قزوین را از طریق سامانه 1512 جهت پیگیری موضوع در جریان قرار دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار