کشف کالای قاچاق، واگذاری ظرفیت سردخانه استان، غرق شدن در رودخانه‌، دستگیری ۹ سارق از مهمترین خبرهای روز پنجم تیرماه در چهارمحال و بختیاری است.
کد خبر: ۹۷۳۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹ 26 June 2021

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از واگذاری ۲طرح نیمه تمام بخش کشاورزی در استان در راستای واگذاری طرح‌های نیمه تمام در قالب دستورالعمل موضوع ماده ۲۷ قانون الحاق شامل سردخانه نافچ و فردانبه خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها ۱۰ هزار تن به ظرفیت سردخانه‌های استان اضافه می‌شود.

حسین بهرامی افزود: استفاده از توان بخش خصوصی در اجرای طرح‌های مرتبط با توسعه بخش کشاورزی استان به ویژه طرح‌های تملک دارایی نیمه‌تمام، از سیاست‌های راهبردی جهادکشاورزی است.

به گفته وی، این طرح‌ها به دلیل کمبود اعتبارات دولتی از سال‌های گذشته نیمه‌تمام مانده است و امکان تکمیل آنها فراهم نشده است.

بهرامی افزود: در این راستا، واگذاری طرح‌های نیمه‌تمام در قالب دستورالعمل موضوع ماده ۲۷ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت در حال پیگیری است و پارسال واگذاری تعدادی از طرح‌ها از جمله طرح‌های نیمه‌تمام سردخانه‌های فرادنبه و نافچ در دستور کار قرار گرفت و کلیات واگذاری این طرح‌ها مورد موافقت اعضا کارگروه ماده ۲۷ قرار گرفته است و مرحله تنظیم اسناد برای فراخوان انتخاب سرمایه‌گذار این ۲ طرح در حال انجام است.

یک میلیارد ریال کالای قاچاق در لردگان کشف شد

فرمانده انتظامی شهرستان لردگان از کشف یک محموله کالای قاچاق توسط ماموران پلیس آگاهی شهرستان لردگان به ارزش یک میلیارد ریال در محورهای مواصلاتی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی تابش‌فرد افزود: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و در پی دریافت اخباری مبنی بر ورود کالای قاچاق به شهرستان لردگان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی گفت: پس از هماهنگی قضایی و اجرای طرح ایست و بازرسی در محورهای مواصلاتی شهرستان لردگان، از یک دستگاه خودرو پژو پارس سفید رنگ، در عملیات موفق پلیسی کالای قاچاق کشف شد.

به گفته وی، در بازرسی از این خودرو ، چهار دستگاه دریل شارژی، هشت دستگاه پمپ آب، ۲ دستگاه خردکن، ۲ دستگاه کارواش دستی، ۲ دستگاه قهوه‌ساز، ۱۵ دستگاه مینی‌سنگ، یک دستگاه تلویزیون، ۱۲ دستگاه اتوماتیک پمپ آب، که فاقد مجوز بودند کشف و راننده خودرو دستگیر و خودرو حامل بار قاچاق توقیف شد.

۹ سارق با ۲۳ فقره سرقت در چهارمحال و بختیاری دستگیر شدند

جانشین فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت: ماموران فرماندهی انتظامی استان در ۴۸ ساعت گذشته ۹ سارق را با ۲۳ فقره سرقت دستگیر کردند.

سرهنگ محمد سعید یاری افزود: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل، خودرو، اماکن خصوصی، داخل خودرو، احشام و کش‌روی، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران فرماندهی انتظامی استان قرار گرفت.

وی گفت: ماموران پلیس آگاهی استان، شهرکرد، بروجن، فارسان، اردل، کوهرنگ، کیار، سامان و بن با انجام اقدامات گسترده پلیسی و بررسی آثار و علائم به جا مانده در صحنه‌های سرقت موفق شدند ۹ سارق را دستگیر کنند.

جانشین فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس تحقیقات علمی و فنی پلیس، سارقان به ۲۳ فقره سرقت منزل، خودرو، اماکن خصوصی، داخل خودرو، احشام و کش روی اعتراف کردند که متهمان جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

یک نفر در زاینده‌رود سامان غرق شد

سرپرست اورژانس ۱۱۵ و رییس مرکز مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: روز جمعه چهارم تیرماه یک نفر در رودخانه زاینده‌رود حوالی پل زمانخان سامان غرق شدند.

محمد حیدری با اعلام این خبر افزود: در پی وقوع یک حادثه در نزدیکی پل زمانخان شهرستان سامان یک فرد ۲۳ دچار ایست قلبی تنفسی کامل شد که پس از احیای قلبی و ریوی و تلاش تکنسین‌های فوریت‌های اورژانس، متاسفانه این فرد جان خود را از دست داد.

به گزارش ایرنا، در سه ماهه نخست امسال آمار غرق‌شدگی در رودخانه و همچنین چاه‌ها و حوضچه‌های کشاورزی استان ۱۲ نفر عنوان شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار